علمی فناوری 12:27 - 07 مرداد 1400
معاون آموزشی دانشگاه خبر داد
معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش در ترم آتی تحصیلی به صورت ترکیبی خواهد بود، گفت: با انجام واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیأت علمی، می‌توان با اولویت مقاطع تحصیلات تکمیلی به تدریج کلاس‌های درسی را به صورت مجازی و سپس حضوری (ترکیبی) برگزار کرد.

آموزش ترم آینده دانشجویان دانشگاه تهران ترکیبی است

به گزارش ایسنا،  دکتر حسین حسینی در چهارمین جلسه شورای دانشگاه تهران گزارشی از شرایط اتمام ترم تحصیلی جاری دانشگاه ارائه داد و خاطرنشان کرد: در کنار انجام امور جاری آموزشی، نتایج آزمون و مصاحبه دکتری و نیز آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه به سازمان سنجش و آموزش کشور ارسال شده است.

وی همچنین با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از برنامه دانشگاه‌های مطرح جهان برای ترم تحصیلی آتی گفت: عمده دانشگاه‌ها با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن شرایط کرونا، رویکرد احتیاطی در پیش گرفته‌اند.

معاون آموزش دانشگاه تهران افزود: بر همین اساس، آموزش در ترم تحصیلی آتی دانشگاه نیز روش ترکیبی خواهد بود، به این معنا که در صورت انجام واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیأت علمی، می‌توان با اولویت مقاطع تحصیلات تکمیلی، به تدریج کلاس‌های درسی را به صورت مجازی و سپس حضوری (ترکیبی) برگزار کرد.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به برگزاری کنکور کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی در تابستان، اظهار کرد: ترم تحصیلی آتی طبق روال قبل از اپیدمی کرونا، از ابتدای مهر آغاز خواهد شد.

همچنین دکتر محسنی مدیرکل حقوقی دانشگاه تهران گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل و مهمترین پرونده‌های حقوقی در سال‌های اخیرا ارائه داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های حقوقی به نفع دانشگاه تهران خاتمه یافته است و میزان موفقیت دانشگاه در پرونده‌های حقوقی در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد بوده است.

وی افزود:در سال‌های اخیر ترمیم و بازتعریف اداره کل حقوقی با نگاه تخصصی با اولویت در دستور کار بوده و این اداره کل بیش از ۹۰ جلسه با اعضای شورای حقوقی دانشگاه برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و پیگیری مسائل و موضوعات مرتبط با آن برگزار کرده است.

دکتر محسنی افزود: در این دوره پس از ۸۶ سال، سند تک برگ مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران صادر و در اختیار دانشگاه قرار گرفت. همچنین برای ثبت ۱۳۸۴ ملک از املاک دانشگاه تهران در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی) اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

به گفته مدیرکل حقوقی دانشگاه تهران، مقابله با جعل مدرک و تعرض به تحریف برند دانشگاه تهران، پیگیری تعرض به اموال دانشگاه تهران، مشارکت در تدوین مقررات مورد نیاز دانشگاه، حفاظت و حراست قضائی و دفاع از حقوق دانشگاه در مراجع قضائی، گسترش نظارت بر قراردادها از جمله دیگر اقدامات و فعالیت‌های مهم اداره کل تحت مدیریت وی در سال‌های اخیر بوده است.



همچنین دکتر نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران با اشاره به اتمام موفقیت‌آمیز ترم تحصیلی جاری، از تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه آموزش، مرکز یادگیری الکترونیکی و نیز اعضای هیأت علمی به دلیل ایفای نقش مؤثر در این زمینه تقدیر و قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به دستاوردها و موفقیت‌های دانشگاه تهران در سال‌های اخیر افزود: در این سال‌ها دانشگاه با ساختار و نظام یکپارچه خوبی اداره شده و همین ساختار کارا و یکپارچه، وجه ممیزه دانشگاه تهران از دیگر نهادها و حتی دانشگاه‌های کشور است.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن موزه زمین شناسی دانشگاه در فهرست موزه‌های جهانی، افتخار آفرینی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در جشنواره فارابی و نیز چهارمین جشنواره «زن و علم» و نیز امضای تفاهم‌نامه «کنسرسیوم ۵ دانشگاه برتر ایران» بین دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی ایران، آنها را بخشی از خروجی همین ساختار کارآمد در دانشگاه دانست و به جامعه دانشگاهی کشور، از جمله دانشگاه تهرانی‌ها، تبریک گفت.

دکتر نیلی احمدآبادی همچنین با اشاره به توالی و تداوم شرایط ناشی از اپیدمی کرونا، خاطرنشان ساخت که مایه مباهات است که فعالیت‌های دانشگاه در این شرایط هیچ گاه متوقف نشد و در آینده نیز قطعاً متوقف نخواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با اشاره به درگذشت سه تن از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در یک ماه گذشته، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، بر اساس برنامه اعلام شده در این شورا چهارمین جلسه شورای دانشگاه در سال ۱۴۰۰ سه دستور جلسه داشت که بر اساس آن، مسئولان مربوطه گزارش‌های مربوط به هر دستور جلسه را ارائه دادند.

انتهای پیام


11166723
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است