کاهش مدت پاسخگویی به شکایات در وزارت علوم به ۱۵ روز

اولین نشست سراسری رابطین دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات حوزه ستادی وزارت علوم، سازمانهای تابعه و دانشگاههای سراسر کشور یکشنبه ۲۸ بهمن ماه در ستاد وزارت علوم برگزار شد.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در این نشست به بیان اهمیت دو وظیفه اصلی این دفتر، بازرسی و پاسخگویی به شکایات در حوزه آموزش عالی پرداخت و در تشریح دو اقدام اخیر این دفتر گفت: به دلیل نبود ساختاری به نام بازرسی و پاسخگویی به شکایات در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات از ظرفیت قانونی ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کرده و بازرسان معتمد را برای این منظور به کار گرفته است.
حامد کرمی اظهار داشت: در زمان حاضر ۵۰ نفر بازرس معتمد در کل آموزش عالی فعالیت دارند که ۶ نفر از آنها در ستاد وزارتخانه و مابقی در استانها و دانشگاههای مختلف فعالیت میکنند، این بازرسان معتمد وظایف قانونی خود را در دو حوزه مقابله با ارتشا و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری انجام میدهند و توانایی ورود فوری و اورژانسی به این موارد را دارند.
وی از طراحی و راهاندازی سامانه جدیدی برای پاسخگویی به شکایات خبر داد که نقایص سامانه قبلی را ندارد و بسیاری از فرآیندها را به صورت خودکار انجام میدهد.
هدف این سامانه افزایش سرعت و کارآمدی در پاسخگویی به شکایات و کاهش نقش نیروی انسانی در این فرآیندها است.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم تأکید کرد که این سامانه جدید تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور را به عنوان یک واحد کل در نظر گرفته و ارتباط مؤثری بین آنها ایجاد میکند. هدف اصلی این سامانه، پاسخگویی به شکایات در مدت ۱۵ روز است.
منبع: وزارت علوم
12156569