استانی 10:32 - 17 مهر 1403
رییس شورای شهر اهواز با اشاره به سیاستگذاری کلان در بخش مدیریت شهری گفت: تجارب مدیریت شهری در اهواز ضبط و داده کاوی نمی شود، لذا در هر بحرانی که شکل می گیرد ( مثل بحران آبگرفتگی سطح شهر) اشتباهات قبلی تکرار می شود، که باید این رویه را تغییر داد.

دلیل تکرار بحران‌های شهری اهواز از زبان رئیس شورای شهر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد مهدی مطیعی رییس شورای شهر اهواز در نشست با خبرنگاران تسنیم در اهواز با تبریک عملیات با شکوه وعده صادق 2 گفت: شورای شهر نماد مردم سالاری و محل بروز آرا و نظرات مردم در مدیریت شهری است و تقویت این نهاد تصمیم ساز به توسعه و بهبود مدیریت شهری کمک کند.

وی با تشکر زحمات مدیران قبلی شورا ادامه داد: پارلمان شهری خاستگاه مردمی دارد و یکی از اولویت‌های مهم ما در این سال پایانی شورا، نظم بخشی و در واقع برگرداندن آن احترام و جایگاه و شانیت شورا در افکار عمومی است.

رئیس شورای شهر اهواز بیان داشت: گفتمانی کردن خدمت بی‌منت و رفتار خالصانه برای مردم یکی از اصولی است که تلاش داریم نهادینه کنیم و رایحه خدمت را در شهر اهواز گسترش دهیم.

مطیعی ادامه داد: گلایه های مردم به حق و درست است و باید در این یک سال بتوانیم با همدلی و همفکری فرآیندها و رویه ها را به نفع رضایت مندی مردم تغییر دهیم و این روحیه در بین اعضاست و تا آخرین لحظه نیز ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به سیاستگذاری کلان در یک سال پایینی شورا بیان داشت: کار در بخشهای مختلف در حال انجام است ولی آنچه در این مدت باید اولویت اصلی باشد مسأله بهبود آسفالت خیابان ها و معابر و مسأله دفع آبهای سطحی است که با توجه به نزدیکی ایام بارش‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هر دو مسأله به‌وسیله کمیسیون های تخصصی در حال پیگیری است و در تلاش هستیم با بهره مندی از ظرفیت بدنه کارشناسی متبحر و متعهد مجموعه مدیریت شهری این مسایل را پیگیری کنیم و یکی از نقاط قوت ما بدنه انسانی قوی و کارآمد است.

وی گفت: دنبال ارایه آمار بدون پشتوانه نیستم و تمامی آمار و ارقام در حوزه مدیریت شهری را در حال جمع آوری و ارزیابی هستم و یک کمیته ویژه برای صحت سنجی و ارزیابی میدانی مشخص کردیم که بتوانیم آمار را با واقعیات تطبیق دهیم.

مطیعی گفت: نظارت ماهیت اصلی شوراست ولی این نظارت قانونی باید نعل به نعل قانون صورت گیرد و در این نظارت تعارفی با مدیری نداریم و اگر مدیری مطابق برنامه مصوب شورا رفتار نکند، حتی اگر آخرین روز شورا هم باشد برخورد می‌کنیم و قایل به این هستیم اگر این روحیه تمکین به قانون تقویت شود، بسیاری از حاشیه ها کاهش می یابد.

وی به مسأله نبود برنامه راهبردی در مدیریت شهری اشاره و گفت: تجارب مدیریت شهری در اهواز ضبط و داده‌کاوی نمی‌شود، لذا در هر بحرانی که شکل می گیرد اشتباهات قبلی دوباره تکرار می‌شود و در بخش آبگرفتگی در سالهای گذشته اقدامات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته ولی اینها به تصمیم سازی و ایجاد رفتار منتج نشده و نیاز است اکنون این تجارب به رفتار مناسب منتج شود.

رییس شورای شهر درباره مسأله شهردار و تغییر و تحول در مدیریت شهری گفت: تنظیم روابط بین شورا و شهردار بویژه که شورا یک رکن بالادستی و تصمیم ساز است، براساس قانون است و ما رفتار فراقانونی نخواهیم داشت و قانون در همه مسایل فصل الخطاب است.

وی به کار و روحیه جهادی در مدیریت شهری اشاره و گفت: در هر بخشی اگر بخواهیم گره گشایی صورت گیرد باید به بسیج تکیه کنیم و امروز هم در قرارگاه محرومیت زدایی بسیج شهرداری در مناطق کم برخوردار اهواز کارهای زیرساختی در حال انجام است و این اقدامات می‌تواند سیمای این مناطق را تغییر دهد.

انتهای پیام/341


12102006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان از آغاز نام نویسی دومین دوره مسابقات آزاد مهارت چاقوسازی در استان خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» سردار سرتیپ دوم پاسدار مسعود باقری نژاد به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی منصوب شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون غذا و دارو علوم پزشکی کرمان، با اشاره به کمبود انواع انسولین های قلمی در کرمان، گفت: کشور در این شرایط قادر به تأمین انسولین قلمی نیست.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شهروندان باید از طریق آموزش های کاربری با ابعاد گسترده دفاع غیرعامل آشنایی یافته تا با تقویت آمادگی های ذهنی و روحی بتوانند در مقابل تهدیدات دشمنان ایستادگی کنند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۱۷ مهر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از برگزاری یادواره 400 شهید ایل خزل 16 در ماه آینده خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، گفت: 153 فقره از اموال مازاد دولت در استان کرمانشاه به ارزش 2465 میلیارد تومان در راستای مولدسازی دارایی های دولت فروش رفته است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار راهی جز عبور از کشاورزی رایج به سمت هوشمندسازی صنعت کشاورزی نداریم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: شهرداری قم با داشتن 405 بوستان و 35 ورزشگاه روباز، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه ورزش همگانی دارد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رییس شورای شهر اهواز با اشاره به سیاستگذاری کلان در بخش مدیریت شهری گفت: تجارب مدیریت شهری در اهواز ضبط و داده کاوی نمی شود، لذا در هر بحرانی که شکل می گیرد ( مثل بحران آبگرفتگی سطح شهر) اشتباهات قبلی تکرار می شود، که باید این رویه را تغییر...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است