سیاسی 22:06 - 01 مهر 1400
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دوجانبه روز پنجشنبه با همتایان خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «جپ کوفود» وزیر خارجه دانمارک دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط و همکاری ها در حوزه های مختلف دوجانبه و منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کردند.

تشکر امیر عبداللهیان از اقدام دانمارک در تولید انسولین «قلمی» در ایران

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به علاقمندی دولت جدید برای برقراری روابطی متوازن با کشورهای مختلف از جمله در اروپا،  بر گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف محیط زیست، انرژی های تجدید پذیر، دارویی، دامپزشکی و  بهداشتی تاکید کرده و  از اقدام دانمارک در تولید انسولین قلمی در ایران تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان با اعلام آمادگی برای مرور روابط و طراحی مسیر توسعه بیشتر روابط دو جانبه، فعال سازی ظرفیت های کمیسیون مشترک دو کشور و  بازگشایی پروازهای مستقیم تهران و کپنهاگ را در رسیدن به این اهداف موثر خواند.

وی در خصوص فعالیت برخی گروه‌های تروریستی در اروپا، حضور برخی از این عناصر در خاک دانمارک را غیر قابل قبول دانست و خواستار اعمال استاندارد واحد برای برخورد با تروریسم شد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگر از گفتگو با همتای دانمارکی خود به تحریم ها نیز اشاره و اظهار کرد : دولت فعلی آمریکا در اعمال تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران مسیر دولت قبلی را ادامه داده است و این مغایر ادعاهایی است که به صورت روزانه از واشنگتن شنیده میشود که میخواهند به برجام باز کردند.

وزیر خارجه افزود: البته این تحریم ها اگرچه محدودیت هایی را ایجاد کرده اما نتوانسته مانعی در روابط خلاقانه تجاری ایران با جهان خارج ایجاد کند و این فرصتی برای هر دو کشور است.

در خصوص افغانستان نیز امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دانمارک جهت ارسال کمک های لازم به مردم آن کشور را اعلام کرد.

 

وزیر خارجه دانمارک نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل به گسترش همکاریها، اظهار کرد: تحریم های یکجانبه علیه مردم ایران قابل قبول نیست، در عین حال لازم است در اولین فرصت گفتگوهای وین از سرگرفته شود.

جپ کوفود از از اقدام مهم ایران برای کمک به خارج کردن اتباع خارجی از افغانستان تشکر و اظهار کرد: دانمارک ۸۰ میلیون دلار برای کمک های انسان دوستانه اختصاص داده است و حتما می بایست بخشی به آوارگان افغانستان اختصاص  یابد.

 وزیر خارجه دانمارک در این دیدار بر حمایت دولت متبوع خود از رایزنی های منطقه ای در حوزه کشورهای خلیج فارس تاکید کرد.

لازم به ذکر است دکتر امیرعبداللهیان در این‌ نشست همچنین برخی موضوعات کنسولی در مورد مشکلات اتباع ایرانی در خاک دانمارک را مطرح کرد .

وزیر امور خارجه دانمارک از همکاری مشترک کنسولی برای حل و فصل موضوعات مطروحه استقبال کرد.

انتهای پیام


11241565
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است