علمی فناوری 11:44 - 08 اسفند 1402
مرادصحرایی گفت: باید تلاش کرد به جای تصمیم گیری افراد، قانون در حوزه مسائل آموزش و پرورش تصمیم بگیرد که این مسئله موجب رشد نظام تعلیم و تربیت خواهد شد.

باید به جای افراد، قانون در حوزه مسائل آموزش و پرورش تصمیم بگیرد

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه از دوره جدید شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: آماده سازی نقشه راه سند تحول بنیادین و اجرای مدرسه‌ای سند به صورت ویژه مدنظر بوده و در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به این که شورای عالی آموزش و پرورش دارای ۲۲ عضو است، افزود: سه نفر از اعضای شورای عالی باید به انتخاب شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش از میان معلمان و مدیران باشد که اکنون این کار محقق شده است.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه، تصریح کرد: حساسیت نسبت به انتخاب افراد اهمیت بسیاری دارد چراکه انتظار داریم ارتباط با بدنه آموزش و پرورش به ویژه در مدرسه را برقرار نماید.

وی تاکید کرد: فرصت خدمت در شورای عالی آموزش و پرورش یک فرصت با برکت و با اهمیت در راستای تحقق وظایف راهبردی این شورا است.

صحرایی با تاکید بر اهمیت وظایف شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: اهتمام جدی در راستای تحقق مصوبات شورای عالی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در ادامه افزود: نباید نگاه سیاسی به آموزش و پرورش وجود داشته باشد و در این دولت از این مسائل پرهیز شده است.

عضو کابینه دولت مردمی در گفت: باید تلاش کرد به جای تصمیم گیری افراد، قانون در حوزه مسائل آموزش و پرورش تصمیم بگیرد که این مسئله قطعا موجب رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف این شورا، تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید اتاق فکر مجموعه نظام تعلیم و تربیت در حوزه مسائل گوناگون آن باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: مسئله ارتباط نظام مهارت آموزی وزارت آموزش و پرورش با مهارت آموزی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بسیار مهم بوده و انتظار می‌رود شورای عالی آموزش و پرورش به دنبال راه حل منطقی و مطلوب برای این دست از مسائل است.

 


12034116
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب صنعت چهارم که همان صنعت فیزیکی سایبری بوده، سند هوش مصنوعی بنیان اصلی آن محسوب می‌شود. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس گروه سلامت هوا وزارت بهداشت بر ضرورت به حداقل رساندن مواجهه با نور خورشید و خودمراقبتی در روز‌های فصل تابستان، تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: تغییر الگو‌های باروری در تمام دنیا زمان‌بر است، اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اکنون کاربران همه‌ی نسخه‌های اینسایدر ویندوز ۱۱ می‌توانند فایل‌های گوشی اندرویدی خود را ازطریق فایل اکسپلورر این سیستم‌عامل مدیریت کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران از مصدومیت یک نفر در حادثه فرونشست زمین در میدان ونک خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران از مصدومیت یک نفر در حادثه فرونشست زمین در میدان ونک خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از برگزاری مرحله نهایی بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کم‌کاری تیروئید یکی از اختلالات غده‌ی تیروئید است که می‌توان آن را با درمان‌های دارویی برطرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس تهران از برخورد قطار مسافربری با سکو در میدان راه‌آهن خبر داد.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ورزشکاران استقامتی در ورزش‌هایی مانند دوی ماراتن، دوچرخه سواری، قایقرانی و شنا باید هر جنبه‌ای از فیزیولوژی خود را برای برتری رقابتی بهینه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است