سیاسی 15:10 - 07 مهر 1403
نشست مشترک وزرای خارجه کشور‌های عضو «اکو» و «آسه آن» جهت بررسی همکاری‌های اقتصادی میان منطقه‌ای در نیویورک برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه کشور‌های عضو اکو و آسه آن در نیویورک

وزرای امور خارجه و مقامات ارشد کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا (آسه آن) در نشست مشترکی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، (ظهر روز جمعه ششم مهرماه جاری به وقت نیویورک) همکاری‌های اقتصادی میان منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست که به ریاست مشترک سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان و محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی برگزار شد، وزرای امور خارجه و دیپلمات‌های ارشد ۲۰ کشور عضو این دو سازمان مهم منطقه‌ای به تبادل نظر در خصوص چگونگی هم افزایی با هدف تقویت مناسبات و تعاملات اقتصادی پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران در سخنان آغازین این نشست، اکو و آسه آن را قدیمی‌ترین سازمان‌های اقتصادی منطقه‌ای در جهان در حال توسعه نامید که همکاری‌های آنها می‌تواند علاوه بر کمک به کشور‌های عضو، مدل موفقی از همکاری‌های میان-منطقه‌ای را به کشور‌های جنوب ارائه نماید.

در پایان این نشست، بیانیه مطبوعاتی مشترکی توسط هر دو سازمان بطور همزمان منتشر شد. این بیانیه ضمن اشاره به یادداشت تفاهم همکاری منعقده در سال ۲۰۰۶، به تصمیم دو سازمان جهت گسترش حوزه‌های همکاری به امنیت غذایی و همکاری‌های کشاورزی خبر داده است.

قبل از این نشست، وزرای خارجه و مقامات ارشد کشور‌های عضو اکو در یک نشست غیررسمی به ریاست عباس عراقچی آخرین وضعیت همکاری‌ها در اکو را مورد بررسی قرار دادند.

اسد مجیدخان دبیرکل جدید اکو نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت جاری همکاری‌ها در قالب اکو به اعضا ارائه نمود. نشست رسمی وزرای خارجه اکو قرار است در آذرماه جاری در تهران برگزار شود.


12097819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حزب ندای ایرانیان با صدور پیامی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دولت اصلاحات در پیامی نوشت؛ هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی افزوده می شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریستهای وحشی در برابر وجدانهای بیدار پر برگ‌تر می‌گردد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله خواستار برگزاری فوری نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت؛ فقدان سید حسن نصرالله نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور مقام معظم رهبری در پیامی نوشت؛ ذره‌ای از اراده و ایمان مقاومت و مسلمانان در مقابله با ظلم و جنایات رژیم صفاک کاسته نخواهد شد. 
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌ دولتهای یازدهم و دوازدهم در پیامی نوشت؛ حیات بابرکت سیدحسن نصرالله به مجاهدت و مقاومت برای آزادی و استقلال ملت‌های شریف لبنان و قدس گذشت. 
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دستیار مقام معظم رهبری نوشت؛ پرچم سیدحسن نصرالله هیچ‌گاه بر زمین نمی‌ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست‌های کودک‌کش پای برجا نگه می‌دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پی شهادت سید حسن نصرالله گفت: جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عراقچی در پیامی نوشت: این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می‌رساند، ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» پزشکیان در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله نوشت؛ جهان فراموش نمی‌کند که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است