استانی 21:00 - 24 خرداد 1400

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های بسیار هنوز محروم است

به گزارش خبرنگار مهر، قاضی زاده هاشمی در شبکه استانی دنا افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد سال‌های سال در کنار انقلاب و نظام بودند و خدمات بی نظیری به نظام ارائه دادند و این استان مشاهیری از جمله آیت الله ملک حسینی و پروفسور علی ملک در دامن خود پرورده است.

وی با بیان اینکه روند احداث جاده چرام به باشت به طول انجامید و در سال‌های اخیر خطرات و آسیب‌های زیادی به مردم این منطقه وارد کرد، گفت: باید این جاده هر چه زودتر راه اندازی شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: شهرستان بهمئی در لیست اقتصاد مقاومتی قرار دارد و بیشترین مهاجرت را به خود اختصاص داده و این در حالی است که این شهرستان از ظرفیت معادن و گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و در نزدیکی پالایشگاه (بیدبلند) واقع شده است.

وی افزود: گچساران ۲۰ درصد نفت و گاز کشور را تأمین می‌کند و منافع نفت و گاز این منطقه به مردم این شهرستان نمی‌رسد و توسعه شاخص‌های بهداشتی باید در این منطقه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: در سال جاری زمین لرزه ه سی سخت منجر به تخریب منازل مردم شهرستان دنا شد و باید هر چه زودتر این منازل بازسازی شود و توسعه راه‌های روستایی و گازرسانی روستایی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در راستای خدمت به مردم این استان، بیمارستان‌های نیمه کاره شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، توسعه پتروشیمی دهدشت، طرح آبرسانی به دهدشت، سوق و لنده باید هر چه زودتر تکمیل شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری یادآور شد: چهار طرح ملی نیمه تمام در لنده وجود دارد که در دولت سلام این طرح‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در شهرستان مارگون نیز ظرفیت‌های زیادی از جمله تولید ماهیان سردآبی، رفع مشکلات آب شرب عشایر و کشاورزان و باغداران به طور ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در طول هفتاد سال گذشته تورم قشر ضعیف را آزار داده است، گفت: شکاف در آمدی هر روز در حال افزایش است و هر چه از مرکز به سمت مرزها می‌رویم وضعیت وخیم‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه ما همه ایران را در تهران خلاصه کردیم افزود: هفتاد درصد بودجه‌های دولتی، ایجاد مراکز تفریحی، توزیع نیروی متخصص به طور کلی همه و همه در تهران اون هم در شمال تهران هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تبعیض مزمن منجر به تورم مزمن شده است، اظهار داشت: فقرا در حال مالیات دادن به ثروتمندان هستند و بیکاری گسترده از دیگر مشکلات مردم است.

قاضی زاده هاشمی افزود: حدود ۴۵۰ شهرستان در کشور وجود دارد و از این تعداد ۱۵۰ کشور وضعیت بحرانی و ۳۰ شهرستان وضعیت فوق بحرانی دارند.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از جوانان از مناطق محروم برای خدمت سربازی یا گذراندن دوره دانشگاهی به شهرستان‌های غنی کشور عزیمت می‌کنند، گفت: در دولت سلام سربازی به صورت اجباری نیست بلکه به صورت حرفه‌ای و داوطلبی شکل می‌گیرد و ما طرحی کلان در دستور کار داریم که بر اساس آن نباید همه امکانات در تهران خلاصه شود و مردم بین مرکز استان و تهران سرگردان باشند بلکه باید مدیران در مراکز از قدرت و اختیار پاسخگویی در حد وزیر برخوردار باشند.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: باید بودجه‌ها بین دستگاه‌ها به صورت عادلانه توزیع شود و در شهرستان‌ها نیز باید این بودجه عادلانه در اختیار فرمانداران قرار گیرد.

وی افزود: همچنین اختیار منابع مالی هر شهرستان باید در اختیار آن شهرستان باشد و در دولت سلام قدرت و حاکمیت به مردم بازمی گردد و این گفته من بر اساس قانون اساسی است.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: نفت مردم به جای سفره آنها، در دولت هزینه می‌شود و دولت تورم را از جیب مردم بر می‌دارد، مالیات‌های نادرست از جیب مردم هزینه می‌شود، منابع و هزینه‌های بورس را از جیب مردم بر می‌دارند.

وی تصریح کرد: سامانه‌ای الکترونیکی در دولت سلام راه اندازی شده که بر اساس آن اگر یک سوم مردم از مدیر مربوطه ناراضی باشند آن مدیر باید عزل شود و هزینه‌های ۱۳ هزار مدیرکل و فرماندار توسط مردم تأمین می‌شود و باید آن مدیر پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: ما بودجه را مستقیم به شهرستان‌ها پرداخت می‌کنیم و در دولت سلام استاندار کارش معرفی مدیران، برنامه ریزی برنامه‌های کلان، رابط بین استان و مرکز کشور است و ظرفیت‌های طبیعی، زیرساختی، انسانی و مزیت‌های شغلی هر منطقه را استخراج کردیم و می‌دانیم هر شهرستانی چه منابعی دارد و بر اساس این ظرفیت‌ها، مناطق مختلف کشور را برای رسیدن به توسعه اولویت بندی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ظلمی صد ساله به برخی مناطق کشور شده و باید این مناطق را شناسایی و مشکلات و موانع توسعه آن مناطق را برطرف کنیم و با سرمایه گذاری در این مناطق این تبعیض تاریخی از بین می‌رود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت سلام، دولت همه مردم ایران به ویژه جوانان است گفت: برنامه‌های دولت سلام بر اساس تجربیات صد ساله دولت‌های گذشته طراحی شده و مردم را بر سر سفره انقلاب می‌نشاند و وظیفه دولت اسلامی برقراری عدالت در جامعه و بودن با مردم است و از بین بردن قبیله گرایی، رانت، فساد و تبعیض در صدر برنامه‌های دولت سلام قرار دارد.


11105365
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است