بین‌الملل 11:21 - 03 خرداد 1403
سخنگوی وزارت خارجه گفت: به رغم فقدان دکتر امیرعبداللهیان اما در حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل اطمینان می دهیم که هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

کنعانی: در حرکت روبه پیشرفت ایران خللی ایجاد نخواهد شد

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در مراسم تشییع شهید حسین‌امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه گفت: قطعا فقدان دکتر حسین امیرعبداللهیان یک ضایعه برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است، اما جمهوری اسلامی ایران، نظام مبتنی بر نهادها و رویکردهای اساسی در حوزه روابط و سیاست خارجی برآمده از اندیشه‌ها و آرمان‌های امام، رویکرد اصولی مقام معظم رهبری و اصول اساسی در قانون اساسی است.

به رغم فقدان دکتر امیرعبداللهیان اما در حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اطمینان می‌دهیم که هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

نظام‌جمهوری اسلامی نظام‌مقتدر و نظام توانمندی است، میزان‌ مشارکت کشورهای مختلف در سطوح عالی در مراسم‌ تجلیل از جناب آقای دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور فقید و دکتر حسین  امیرعبداللهیان از جغرافیای مختلف جهان و کثرت پیام‌های تسلیت و همدردی که ارسال شد برای مقام‌ معظم رهبری و دولت و ملت ایران نشان دهنده جایگاه بر جسته ایران در نظام بین‌المللی است.

فلذا قطعا در حرکت رو به پیش و پرشتاب جمهوری اسلامی ایران و تعاملات و همکاری های سازنده دولت جمهوری اسلامی با کشورها و جامعه جهانی خللی ایجاد نخواهد شد.

 

انتهای پیام/


12057406
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صدراعظم آلمان در سخنانی ادعا کرد بایدن مجددا پیروز انتخابات آمریکا می‌شود، زیرا او دقیقا می‌داند چه می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترامپ با اشاره به اینکه زلنسکی بهترین تاجر جهان است وعده داد در صورت ورود به کاخ سفید تزریق چند میلیارد دلاری به اوکراین را متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به مناسبت عید قربان گفت: عیدی دیگر بر مردم فلسطین و غزه سپری می‌شود در حالی که آنها مشغول نبرد با متجاوزان اشغالگر هستند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز به مناسبت عید سعید قربان گفت که فاجعه امروز نوار غزه در تاریخ معاصر بی سابقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته روزنامه انگلیسی ساندی تایمز قیمت تمام شده سلاح برای اوکراین از آغاز جنگ پنج برابر شده است. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد اسرائیل در جنوب نوار غزه درگیری را متوقف نکرده و همچنان درحال جنگ در آنجا است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» نشریه ترکیه ای در گزارشی از آغاز مجدد مذاکرات بین سوریه و ترکیه در پایگاه نظامی روسیه در لاذقیه خبر داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با قدردانی از مواضع عملی محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد تا زمان توقف کامل جنگ غزه، عملیات های همه جانبه یمن ضد اشغالگران ادامه خواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور آمریکا که قرار بود به جای بایدن در نشست صلح اوکراین در سوئیس شر کت کند، هیات را به سالیوان سپرد و زودتر از موعد به آمریکا بازگشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ۶ شهروند اردنی که برای انجام مناسک حج روز گذشته به عرفات رفته بودند، بر اثر گرمای هوا سکته کرده و جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است