استانی 21:38 - 13 مرداد 1399
ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه مونسون هند در شبانه روز گذشته با بارش ۵۰.۵ میلی متر باران در ایستگاه بارانسنجی «مچان» سرباز ادامه یافت.

۵۰ میلی متر باران در چهل و چهارمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان

محسن حیدری اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت موج دوم بارش های مونسون از بعدازظهر شنبه در نیمه جنوبی استان آغاز شد و در شبانه روز گذشته نیز بارندگی ها ادامه یافت.

وی افزود: بیشترین بارش های شبانه روز گذشته به ترتیب از ایستگاه های «مچان» سرباز با ۵۰.۵، «کجدر» سرباز ۲۳، «رئیس آباد» سرباز ۱۰، «پیپ» نیکشهر ۹، «چانف» نیکشهر و «ساربوک» قصرقند ۷ میلی متر بارش گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانطور که بر اساس شاخص های همرفت پیش بینی شده بود، بارش های این سامانه همراه با وقوع صاعقه و تندبادهای شدید موقتی بود به طوریکه در این مدت بیشینه سرعت باد در یکی از تندبادها بیشینه سرعت وزش باد به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید و خساراتی را در پی داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود این بارش ها امروز نیز در نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد بنابراین با توجه به ویژگی های سامانه های همرفتی و مخاطرات ناشی از آن توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

وی در ادامه به شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ از امروز در شمال استان خبرداد و افزود: پیش بینی می شود از اواخر امروز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت گیرد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی، غربی و نوار شرقی استان نیز روی می دهد، خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب شود و در ترددهای جاده ای احتیاط شود.

انتهای پیام


10650981
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است