استانی 11:21 - 09 مهر 1399

گرانی ۱۰۰ درصدی ادوات صید در آغاز فصل صیادی

به گزارش خبرنگار مهر، فصل صید سال گذشته برای صیادان مازندران چندان خوش نبود، از یک سو کرونا در ماه های پایانی شیوع شد و کسب و کار صید و صیادی را به حالت نیمه تعطیل درآورده بود.

همچنین حال و روز دریا نیز در فصل صید گذشته چندان خوش نبود و اکثر روزهای دریا مواج و طوفانی بود و همه مسائل دست به دست هم تا سبد صیادان خالی تر از سال های قبل باشد.

فصل صید ماهیان استخوانی و پره از ۲۰ مهرماه در مازندران آغاز می شود و این درحالی است که به گفته رئیس اتحادیه ماهیگیران پره مازندران گرانی روزافزون و ۱۰۰ درصدی ادوات ماهیگیری از مهمترین دغدغه های فراروی است.

سید محمد رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ادوات صیادی نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد گران شده است، گرانی این ادوات را از مهمترین چالش های فراروی صیادان و ماهیگیران بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۰۰ صیاد از چند روز دیگر روانه دریا برای ماهیگیری می شوند، تصریح کرد: این تعداد در ۵۴ تعاونی صیادی پره فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان صید به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی و شیوع کرونا کاهش یافته بود اظهار امیدواری کرد تا در فصل صید جدید شاهد روزهای خوبی برای صید و صیادی باشیم.

فصل صید ماهیان استخوانی تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.


10741525
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است