اجتماعی 16:23 - 29 فروردین 1400
آخرین آمار بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری تا پایان سال ۱۳۹۹
تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در پایان سال ۱۳۹۹ از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت.

تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/کاهش پوشش حمایتی صندوق

به گزارش ایسنا، فصلنامه آماری زمستان ۱۳۹۹ صندوق بازنشستگی کشوری مشتمل بر آخرین آمار و داده‌های مربوط به جمعیت تحت پوشش تا پایان اسفندماه منتشر شد.

طبق این آمار، مجموع بازنشستگان، ازکارافتادگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در پایان اسفندماه ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر رسید که از این تعداد، یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۹۲۶ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۴۲۱ نفر ازکارافتاده و بیش از ۲۷۰ هزار نفر وظیفه‌بگیر (۶۱ هزار و ۴۲۹ نفر ورثه شاغل متوفی و ۲۰۹ هزار و ۳۲۹ نفر ورثه بازنشسته متوفی) هستند.

بر اساس این گزارش، استان تهران با ۳۱۰ هزار و ۹۶۸ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۲ هزار و ۱۳۴ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیر را در مجموع افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری دارا هستند.

از مجموع یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری، ۶۷.۵ درصد (یک میلیون و ۱۵ هزار و ۹۵۶ نفر) مرد و ۳۲.۵ درصد (۴۸۹ هزار و ۱۴۹ نفر) زن هستند.

بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری (۹۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر) مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حدود ۱۳.۵ درصد و وزارت جهادکشاورزی با ۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

فصلنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری همچنین نسبت پشتیبانی (تعداد شاغلین کسورپرداز به تعداد حقوق‌بگیران) این صندوق را در پایان سال ۱۳۹۹، کمتر از هفت دهم (۰.۷) اعلام کرده و یادآور شده است: یکی از چالش‌های اصلی این صندوق کاهش پوشش حمایتی است. این درحالی است که براساس تجربیات بین‌المللی، یک صندوق بازنشستگی پایدار باید دارای نسبت پشتیبانی حداقل ۳ و در سطح مطلوب ۶ تا ۷ می‌باشد.

انتهای پیام


11030870
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است