استانی 16:30 - 16 مرداد 1399
شهردار خبر داد
ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: با ایجاد مرکز دفن پسماند ویژه کشور در تبریز و مدیریت علمی پسماندهای شهری ، می توانیم از بروز خطرات زیست محیطی و آلودگی خاک و آب شهرمان جلوگیری کنیم.

جلوگیری از آلودگی آب و خاک تبریز با  ایجاد بزرگترین مرکز دفن پسماند

ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از پروژه مرکز دفن بهداشتی پسماند ویژه تبریز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص این پروژه گفت: بحث مدیریت پسماند و پرداخت به موضوعات زیست محیطی در شهر های بزرگ بسیار حائز مهم است و شاید چون این پروژه ها خارج از شهر و به دور از چشم انجام می شود، اکثر مدیران شهری به این موضوع علاقه نشان نداده اند و کارهای این حوزه مغفول مانده است.

وی افزود: برای اولین بار در سطح کشور مرکز دفن بهداشتی پسماند ویژه را در تبریز ایجاد کرده ایم که شهر را از خطرات زیست محیطی نجات خواهد داد.

وی ادامه داد: این پروژه در بحث دفن بهداشتی پسماند ویژه و تصفیه خانه تبریز در قالب پنج لنفیلد در حال انجام است، به طوریکه یکی از لنفیلدها قبلا تکمیل شده و چهار مورد بعدی در حال اجرا است، همچنین یک سلول ویژه نیز برای پسماند ویژه جدا کرده ایم که برای اولین بار در کشور در حال انجام است که پسماندهای بیمارستانی و شیمیایی به عنوان پسماندهای خطرناک، نباید با سایر پسماندها تلفیق شود.

وی در خصوص بحث اعتبار این پروژه نیز اظهار کرد: این مرکز با برآورد اولیه 100 میلیارد تومان در حال اجراست و چون بزرگترین پروژه زیست محیطی در کشور است  به این دلیل از مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست استان درخواست میکنیم که از طریق منابع دولتی نیز اعتباری برای این پروژه اختصاص داده شود، چون که این پروژه مشخصا برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی است و تلاش میکنیم که پسماند 30 الی 40 سال آینده تبریز در این محل کنترل و از آلودگی خاک و آب شهرمان جلوگیری شود و در واقع ما با انجام این پروژه 50 سال آینده را دیده ایم.

شهردار تبریز با تأکید بر اینکه در این مرکز پکیج کاملی از مدیریت پسماند ایجاد شده است، افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، سلول شماره دو تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد و مابقی نیز ان‌شاءالله تا پایان سال بعد به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص میزان تأثیر این پروژه در کاهش خطرات زیست محیطی نیز بیان کرد: همانطور که شاهد هستید، زباله هایی که در اطراف و حریم شهر ریخته می شود، خطرات زیست محیطی زیادی ایجاد میکند و شیرآبههایی که از این زبالهها به داخل آب ها نفوذ میکند، منجر به ایجاد بیماری شده و همچنین مشکلات زیادی در بحث کشاورزی و دامداری به وجود مآورد که در صورت عدم مدیریت، این موضوع  در آینده به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

شهین باهر در پایان عنوان کرد: تلاش مکنیم با استفاده از آخرین تکنولوژی های دنیا برای اولین بار در کشور مجموعای عظیم ایجاد کنیم که زبالهها و پسماندهای تبریز را که حدودا هزار تن در هر روز است، به شکل علمی، سالم  و بهداشتی دفن شود.

انتهای پیام


10655791
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است