سیاسی 12:49 - 16 شهریور 1403
امام جمعه موقت تهران گفت: در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری ایشان ۱۳ توصیه داشتند که موفقیشتان در سایه عمل به رهنمود‌های رهبری است.

موفقیت هیئت دولت در سایه عمل به رهنمود‌های رهبری است

آیت‌الله سید احمد خاتمی در نمازجمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امام صادق (ع) گفت خدا با ولی نه با شعار و با تمام وجود خدا را باور داشتن و خدمت به مردم و سودرسانی به بندگان خدا که ان شالله این دو صفت را همه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: دو مناسبت است به پاس عرض ادب درنگ میکنم. دوشنبه ۱۹ شهریور سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران در بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۹ است. این مرحوم خدمات زیادی کرد و شیفته و بی قرار امام تا آخر عمر بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: رهبری قاطع امام خمینی را پذیرفته بود و می‌گفت از دوران طلبگی با امام آشنا هستم و سابقه نیکوی امام را به خوبی می‌دانم. او مخالفت با امام خمینی را به منزله مخالفت با اسلام می‌دانست و راز موفقیت رهبری ایشان را اجتهاد به روز و در صحنه می‌دانست و پیوند ایشان با مردم را می‌ستود. این تجلیل مرحوم آیت الله طالقانی از امام بود.

وی ادامه داد: امام در تجلیل از طالقانی گفت: شخصیتی همواره از زندانی به زندان دیگر در رفت و آمد بود و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت او به منزله حضرت ابوذر بود. زبان گویای، چون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده بود. او بازوی توانای اسلامی بود و در فکر و عمل در راه اسلام بود و انحراف به چپ و راست و تمایل به شرق و غرب نداشت. علت محبوبیت طالقانی نزد مردم عالم دنی بود. او مجاهد بزرگوار و عالم هوشیاری بود و از جوانی تا آخرین لظات در خدمت اسلام و کشور‌های اسلامی متحمل زحمات بود و از زحمات کناره گیری نکرد.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: سه شنبه ۲۰ شهریور سالروز شهادت آیت الله مدنی دومین شهد محراب در سال ۱۳۶۰ است. او به شاگردی امام افتخار میکرد و درس اخلاق امام را موثر میدانست. او اطاعت از امام را بر خود واجب می‌دانست و مردم را به پیروی از ایشان دعوت میکرد. ارادت بسیاری به امام داشت و هیچ گاه نظر خود را بر ایشان مقدم نکرد. 

وی افزود: امام در تجلیل از ایشان گفتند ایشان آدمی عادل عالمی متقی که در علم و عمل شایستگی داشت. معلم اخلاق و معنویات و از چهره‌های کم نظیری که در علم و تقوا و زهدو خودسازی بود. او حامی محرومان و سرمایه بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی گفت: در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری ایشان ۱۳ توصیه داشتند که موفقیشتان در سایه عمل به رهنمود‌های رهبری است.

 

 

در حال تکمیل...

 


12090013
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» لاسجردی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک نکاتی را مطرح کرد و گفت: همه کشور‌ها در تلاش هستند تا از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل به‌نفع کشورشان استفاده کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور فرماندهی معظم کل قوا گفت: در دفاع مقدس فهمیدیم صلح موضوع مهمی است و این صلح نیازمند قدرت است و امروز با اقتدار از امنیت و صلح کشور دفاع می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور فرماندهی معظم کل قوا گفت: در دفاع مقدس فهمیدیم صلح موضوع مهمی است و این صلح نیازمند قدرت است و امروز با اقتدار از امنیت و صلح کشور دفاع می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات اعلام کرد اهداف قانون‌گذار در حوزه مصرف مبالغ دریافتی از محل اخذ مالیات از مصرف سیگار و تنباکو برای بخش سلامت محقق نشده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اهدافی که در سفر سه روزه به کشور دوست و همسایه عراق دنبال کردیم، وحدت، انسجام و همبستگی در کل امت اسلامی بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع از امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه به مدت ۴ روز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مطالعات راهبردی عدن گفت: یمن غافلگیری‌های زیادی در راه دارد که دیگران نمی‌توانند آن را تصور کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور با حضور بیش از ۳۰۰ رسانه داخلی و خارجی ساعت ۱۵ امروز برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدبر گفت: امروز در پنجره طلایی روابط ایران و روسیه هستیم و به هیچ وجه نباید این روابط با فضا سازی تبلیغاتی و سوءتفاهم‌ها دچار اخلال شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شهید رئیسی درباره بریکس معتقد بود مطمئنا فواید عضویت جمهوری اسلامی ایران در «بریکس» تاریخ‌ساز خواهد بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است