بین‌الملل 18:47 - 08 اردیبهشت 1403
یک روزنامه اسرائیلی نوشت: قبلا در طول جنگ کنونی علیه غزه «اعراب میانه رو» از اسرائیل خواستند، حماس را برای همیشه نابود کند، اما الان روشن شده که این امر، محال است.

برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است

پیشتر در طول جنگ [کنونی علیه غزه]سران نظامی و سیاسی اسرائیل ادعا کردند که سران اعراب میانه‌رو از اسرائیل خواستند، حماس را برای همیشه نابود کند». این، ادعایی است که روزنامه اسرائیلی معاریو امروز شنبه مطرح کرده است. 

مقصود از اصطلاح میانه‌رو، آن دسته از دولت‌های عربی است که یا با رژیم اسرائیل توافق صلح دارند یا اخیرا با این رژیم روابطشان را عادی‌سازی کردند یا تمایل دارند، بزودی عادی‌سازی کنند.

در ادامه ادعای معاریو آمده «درست است، آنها [سران اعراب میانه‌رو]، از اینکه حماس نابود شود، خیلی خوشحال خواهند بود، اگر چنین چیزی طی چند هفته اندک و با کمترین تلفات در میان غیرنظامی‌ها ممکن شود. اما روشن است که اکنون چنین چیزی محال است و طولانی شدن مدت جنگ به سود کشور‌های عربی میانه‌رو بخصوص عربستان سعودی نیست».

این روزنامه اسرائیلی در ادامه ایده نابود شدن کامل حماس از دید عربستان سعودی را در برهه کنونی محال می‌داند و می‌نویسد «ایده نابود شدن حماس برای همیشه، از نظر سعودی‌ها، اکنون توهم به نظر می‌رسد... تمرکز عربستان اکنون بر توافق عادی‌سازی [با اسرائیل]از طریق شراکت با آمریکاست».

نوامبر گذشته (یک ماه و اندی بعد از شروع جنگ) نیز نشریه اکونومیست در گزارشی نوشته بود، بسیاری از کشور‌های عربی خلیج فارس، تمایل دارند که اسرائیل کار حماس را تمام کند، چون می‌ترسند که این رویداد به شعله‌ور شدن وضعیت در کشورهایشان منجر شود. در این گزارش اشاره شده بود که این کشورها، آرزوی تمام شدن چیزی را دارند که به محور مقاومت ایران معروف است، اما در عین حال میترسند که زبانه‌های آتش، دامن آنان را بگیرد.

علاوه بر این، موسی ابومرزوق از سران حماس، ۲۹ ماه اکتبر گذشته (کمتر از یک ماه از آغاز جنگ) در گفتگو با شبکه الجزیره فاش کرد، خیلی از «خارجی ها» به او گفته‌اند، برخی عناصر در تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی کشور‌های عربی از به شکل محرمانه از غرب خواسته‌اند، حماس را نابود کند. او اشاره کرد که خیلی از گلوله‌هایی که اکنون [آن زمان اوایل جنگ]، غزه با آن بمباران می‌شود، از کشور‌های عربی آمده و منبع خیلی از کمک‌ها به تشکیلات خودگردان برای مقابل با مقاومت فلسطین، کشور‌های عربی است.

منبع: فارس


12051148
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» عربستان حمله شهرک نشینان صهیونیست تحت نظارت نظامیان این رژیم به مقر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در قدس اشغالی را محکوم کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک رسانه نزدیک به طالبان از بازداشت دو مسئول پاکستانی داعش در افغانستان خبر داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک سازمان برجسته حقوق بشری به جنایات صهیونیست ها در کرانه باختری اشاره و تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی، فلسطینیان را در کرانه باختری به طرز غیرقانونی و بدون اینکه این افراد تهدیدی داشته باشند، عامدانه به قتل می رسانند و اعدام می کنند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حزب اپوزیسیون راستگرا در مقدونیه شمالی در انتخابات اخیر در این کشور توانست گوی سبقت را از حزب حاکم سوسیال دموکرات ربوده و نامزد ریاست جمهوری این حزب به عنوان اولین رئیس جمهور زن سکان این سمت را بر عهده می گیرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» صهیونیست های مخالف نتانیاهو با راه اندازی تظاهرات های گسترده در شامگاه پنجشنبه خواستار برکناری نخست وزیر و امضای توافق مبادله اسرا شدند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه های جداگانه ای اعلام کرد که امروز پنجشنبه دو عملیات پهپادی علیه اهدافی در اراضی اشغالی فلسطین انجام داده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حماس با بیان اینکه کشف مداوم گورهای دسته جمعی در بیمارستان های غزه بیانگر سطح غیرقابل تصور وحشی گری صهیونیست ها علیه مردم بی گناه فلسطین است از نهادهای بین المللی مربوطه خواست این جنایات را مستند کرده و اقدام جدی برای محاکمه صهیونیست ها انج...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل درباره بحران غزه به صورت تلفنی گفتگو کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره صرف قسمت زیادی از سود حاصل از دارایی های بلوکه شده روسیه برای تقویت دفاع اوکراین توافق کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت که هدف گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از اعمال تهدید و فشار بر قضات دیوان کیفری بین المللی، مصونیت بخشیدن به جنایات جنگی و نسل کُشی رژیم صهیونیستی است و این یک اقدام شرم آور و نگران کننده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است