علمی فناوری 13:37 - 24 مرداد 1401

دغدغه‌های ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان رفع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه معاملات ارزی به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، با هدف تسهیل‌گری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ارزی امضا شد. موضوع تفاهم‌نامه شامل همکاری طرفین در تسهیل تأمین مالی و سرمایه‌گذاری‌های این بخش و راه‌اندازی ارائه خدمات تخصصی ارزی مورد نیاز است.

استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و ستادهای توسعه فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ابزارهای جدید مالی از جمله فین تک های حوزه نقل و انتقالات بین‌المللی پول، بلاکچین، رگ تک‌ها و… بر اساس ضوابط بانک مرکزی و بازار متشکل از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

ایجاد سرفصل‌های جدید تسهیل‌گری

علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناوری ، با بیان اینکه هدف این تفاهم تسهیل‌گری و کمک به رفع دغدغه‌های ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: می‌توان با افزودن سرفصل‌های جدید به سرفصل های 25گانه مصارف ارزی بانک مرکزی، به نحوه استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین نیازهای ارزی و افزایش کارایی و اثر بخشی فعالیت این شرکت ها کمک کرد و با حمایت بانک مرکزی گام های مثبتی در این زمینه برداشت.

در ادامه مراسم امیر هامونی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در این تفاهم نامه سعی می‌شود تا فرصت‌ها و نیازهای ارزبری و همچنین ارزآوری شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی و برطرف شود، گفت: تاکنون نیازهای واقعی شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه پاسخ داده نشده، که انتظار می‌رود با رویکرد جدید، بتوانیم بر مشکلات فایق آییم.

حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اهداف معاونت از این تفاهم‌نامه را تبیین کرد و بر پیاده سازی آن در اسرع وقت تاکید داشت.

همچنین در این تفاهم‌نامه همکاری طرفین برای تسهیل در تخصیص و تأمین ارز مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان پس از اخذ موافقت از بانک مرکزی و همکاری و مشارکت در اصلاح و به‌روزرسانی ضوابط و دستورالعمل‌های جاری برای ارتقای کارایی و اثربخشی تخصیص و تأمین ارز به شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه بسته پیشنهادی به بانک مرکزی مورد تفاهم طرفین قرار گرفته است.

همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه‌های مرتبط، استفاده از ظرفیت‌های متقابل پژوهش‌های کاربردی با تأکید بر فناوری‌های مالی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شبکه بازار متشکل برای ارتقای دانش و مهارت‌های کارآفرینان در حوزه تخصصی مالی و ارزی، از دیگر موضوعات مطرح در این تفاهم‌نامه است.


11655117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است