استانی 15:04 - 07 مهر 1399

اهدای ۴۰ جایزه به راویان حماسه‌گو در  جشنواره حماسه گویان اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی احمدی فر پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری مجازی جشنواره ملی حماسه گویان با اشاره به چگونگی انتخاب داوران و آثار اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم هر جشنواره هیئت داوران آن جشنواره هستند، جشنواره ملی حماسه گویانویژگی‌ها و حساسیت‌های خاص خود را دارد و به دلیل اینکه آثار تصویری هستند، از نظر آشنایی با مبانی فنی و هنری نیز باید داوران دارای تخصص ویژه باشند.

وی ادامه داد: صدا، تصویر، بیان، ادبیات جملات و شیرینی خاطرات دفاع مقدس، یک بخش مهم از داوری جشنواره و راستی آزمایی این خاطرات نیز بخش مهم دیگر است و به همین دلیل ترکیب تیم داوران بسیار خاص است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان ابراز داشت: از آنجایی که خاطرات مورد استفاده در این جشنواره از اقشار مختلف و بخش‌های متعددی مانند ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی، گروه‌های پشتیبانی، فنی، ترابری، بخش‌های درمانی است و خاطرات بمباران شهرها، آزادگان، جانبازان را نیز شامل می‌شود، هیأت داوران، جمعی کاملاً متخصص و آشنا با بخش‌های مختلف مذکور است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم انجام شده تا خبره‌ترین افراد در بحث داوری به ما کمک کنند، گفت: در بخش‌های هنری نیز حوزه هنری خودش دست اندرکار است و از اساتید اصفهان و حوزه ستاد به عنوان داوران بخش هنری استفاده می‌شود.

وی در خصوص جوایز این جشنواره خاطرنشان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیش بینی ۴۰ اثر برگزیده داریم که در سه درجه دسته بندی می‌شوند، یک درجه ممتاز که در این بخش به دو اثر جایزه ویژه و تندیس جشنواره همراه با مبلغ دو و نیم میلیون تومان داده می‌شود و برنامه‌ی ویژه ای نیز برای آنها در آینده خواهیم داشت.

احمدی فر تاکید کرد: در رتبه‌ی دوم نیز به هشت اثر برگزیده از خاطرات بزرگسالان و هشت اثر برگزیده بخش دانش آموزی هر کدام یک میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد و در رتبه‌ی سوم به دو گروه دوازده نفری بزرگسال و دانش آموزی به عنوان بخش تقدیری نفری پانصد هزار تومان اهدا می‌شود.


10738437
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است