بین‌الملل 16:48 - 07 اردیبهشت 1403
وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.

تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای

از روابط عمومی وزارت دفاع و تولیدات دفاعی پاکستان، خواجه محمد آصف در رأس هیاتی برای شرکت در نشست سالانه وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت قزاقستان به شهر آستانه پایتخت این کشور سفر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان همچنین با برخی از همتایان خود از کشور‌های دوست و عضو سازمان همکاری شانگهای دیدار و در خصوص همکاری‌های دفاعی دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها حوزه‌های مختلف مورد علاقه دوجانبه از جمله امنیت منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، وضعیت افغانستان و بررسی اولویت‌های امنیت ملی، تهدیدات افراطی، مدیریت مرز‌ها و امنیت دریایی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت که این کشور به شدت نگران تشدید وخامت اوضاع در غزه است و افزود: ما همواره از راه حلی عادلانه، جامع و پایدار برای مساله فلسطین که در حقوق بین الملل و در راستای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملت تثبیت شده، دفاع می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پاکستان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به سازمان همکاری شانگهای تاکید می‌کند و مصمم به تعمیق و گسترش هرچه بیشتر تعاملات با اعضای آن است.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا


12050827
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی یونیسف اعلام کرد رفح تحمل توحشی که در شمال غزه رخ داده است را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار به اسرائیل در خصوص حمله به رفح، خواستار حفظ خویشتن داری و ادامه مذاکرات شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن خواستار تلاش جامعه بین المللی برای جلوگیری از عملیات زمینی اسرائیل در رفح شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در خصوص حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور سوریه و رئیس سازمان حشدالشعبی عراق با یکدیگر دیدار و درخصوص برخی مسائل از جمله مبارزه با تروریسم تبادل‌نظر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت دستور تخلیه اسرائیل در رفح
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در صورت حمله به رفح کار آسانی را در پیش نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی اتهاماتی که آلمان درخصوص حملات سایبری به روسیه می‌زند، برلین سفیر خود در مسکو را برای رایزنی‌های بیشتر فراخواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین گفت: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است