بین‌الملل 18:38 - 09 فروردین 1403
وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد

به نقل از رسانه‌های مصری، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در دیدار با طارق احمد وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا درباره تحولات جنگ علیه نوار غزه و ضرورت به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طرفین در این دیدار درباره بحران تجاوز به نوار غزه و راه‌های رایزنی ۲ کشور برای متوقف کردن جنگ و پایان دادن به بحران انسانی و پیامد‌های فاجعه بار آن در این بخش از سرزمین فلسطین گفتگو کردند.

سامح شکری در این دیدار بر اولویت توقف کامل درگیری‌ها و برقراری آتش بس به منظور حفظ جان غیرنظامیان در غزه و ارسال کمک‌ها برای آنها تأکید و تصریح کرد: اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره تحقق آتش بس کامل در نوار غزه و تعامل براساس آن برای مرحله پس از ماه مبارک رمضان، ضروری است.

وزیر امور خارجه مصر، همچنین بر ضرورت تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی با نوار غزه به عنوان تأثیرگذارترین مسیر برای تضمین ارسال مقادیر کافی از کمک‌های بشردوستانه و توزیع آنها در تمام مناطق غزه از جمله بخش‌های شمالی این باریکه تأکید کرد.

سامح شکری خاطرنشان کرد: مصر قاطعانه با هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح مخالف است و بر این باور است که این گونه عملیات نظامی، پیامد‌های انسانی هولناکی برای اهالی نوار غزه و همچنین ثبات منطقه خواهد داشت.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، شکری در این دیدار همچنین بر ضرورت در پیش گرفتن روش متفاوتی در مقایسه با گذشته در تعامل با آینده قضیه فلسطین و متناسب با تحرکات جدی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و تصویب عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد تأکید کرد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام عصر دوشنبه (ششم فروردین) پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید و ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رأی مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

قطعنامه تصویب شده بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری طی ماه مبارک رمضان، احترام طرفین به آن و منتهی شدن این آتش‌بس به یک آتش‌بس پایدار تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

این قطعنامه همچنین از هر ۲ طرف می‌خواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به تعهدات خود در قبال اسرا عمل کنند.


12042594
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت توافق برای آزادی اسرا، حمله به رفح را به حالت تعلیق در می‌آورد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فلسطینی امروز از شهادت ۲۷ نفر در حمله رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان در مرکز و جنوب نوار غزه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران صهیونیست امروز با حضور در خیابان‌های تل‌آویو علیه کابینه رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین ویدئوی جدیدی از دو اسیر اسرائیلی منتشر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک روزنامه اسرائیلی نوشت: قبلا در طول جنگ کنونی علیه غزه «اعراب میانه رو» از اسرائیل خواستند، حماس را برای همیشه نابود کند، اما الان روشن شده که این امر، محال است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک روزنامه اسرائیلی نوشت، قبلا در طول جنگ کنونی علیه غزه «اعراب میانه رو» از اسرائیل خواستند، حماس را «برای همیشه» نابود کند، «اما الان روشن شده که این امر، محال است».
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان فلسطین در پایتخت انگلیس گرد هم آمده و خواستار پایان دادن به فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس دائمی در غزه شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جنبش همبستگی با مردم غزه و اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا، حدود ۶۰۰ نفر حداقل در ۱۵ دانشگاه در بیش از یک هفته دستگیر شده اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ام فهد، ستاره عراقی شبکه اجتماعی «تیک تاک» روز جمعه به ضرب گلوله در بغداد، پایتخت این کشور کشته شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ام فهد، ستاره عراقی شبکه اجتماعی «تیک تاک» روز جمعه به ضرب گلوله در بغداد، پایتخت این کشور کشته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است