بین‌الملل 21:38 - 20 مهر 1403
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت نگرانی عمیقی در آسیا در مورد چشم انداز گسترش درگیری در خاورمیانه وجود دارد.

بلینکن: آسیا نگران گسترش درگیری در خاورمیانه است

رویترز گزارش داد: درگیری در خاورمیانه یکی از موضوعات اصلی در جریان نشست سران کشور‌های آسیا-اقیانوسیه که در حاشیه اجلاس «اتحادیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا» (آ. سه. آن) در لائوس بود.

آنتونی بلینکن در این اجلاس گفت: واشنگتن به استفاده از دیپلماسی برای کنترل اوضاع در مواجهه با آنچه که او محور مقاومت تحت رهبری ایران خواند، متعهد است.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد: تمرکز شدید آمریکا در یک سال گذشته بر جلوگیری از گسترش این درگیری‌ها است. ما هر روز در این راستا تلاش می‌کنیم. 

وی ادامه داد: ما از طریق بازدارندگی و دیپلماسی به شدت تلاش می‌کنیم تا از گسترش درگیری جلوگیری کنیم. همچنین بدیهی است که نگرانی عمیقی در مورد وضعیت اسفناک کودکان، زنان و مردان در غزه وجود دارد.

بلینکن گفت که آمریکا به اسرائیل بر اهمیت تامین نیاز‌های بشر دوستانه مردم غزه تاکید کرده است و بازگشت مردم آواره در لبنان به خانه‌های خود به نفع اسرائیل است.

رهبران ۱۸ کشور آسیا-اقیانوسیه، در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آ. سه. آن، در لائوس گردهم آمدند و درباره موضوعاتی از جمله افزایش تنش‌ها در دریای جنوبی چین، جایی که پکن درگیر مناقشات ارضی با همسایگان خود است، برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی و جنگ طولانی‌مدت روسیه در اوکراین گفت‌وگو کردند.

نشست سران شرق آسیا (EAS) شامل ۱۰ عضو آ. سه. آن یعنی برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام به همراه استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، روسیه، کره جنوبی و آمریکا است.

از جمله شرکت‌کنندگان در این نشست در وینتیان لائوس می‌توان به شیگرو ایشیبا نخست‌وزیر جدید ژاپن، لی چیانگ نخست‌وزیر چین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اشاره کرد.


12103337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه تحت محاصره نیرو‌های صهیونیست قرار گرفته و هزاران نفر از مردم که در آن هستند امکان خروج ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، معتقد است که اوباما به جای نامزد حزب دموکرات، به او رای خواهد داد، چون اوباما از افراد کم‌هوش خوشش نمی‌آید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه گاردین گزارش داد که اسرائیل در حمله هوایی به یک منطقه پرجمعیت در بیروت که منجر به کشته شدن حداقل ۲۲ نفر شد، از بمب ساخت آمریکا استفاده کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور فرانسه خواستار توقف در ارسال تسلیحات به اسرائیل شده و می‌گوید این اقدام روشی برای پایان دادن به جنگ است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه برای همسویی با رژیم صهیونیستی در پی عملیات وعده صادق ۲، تحریم‌های جدیدی علیه بخش نفتی و پتروشیمی ایران اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار شدیدی در پایتخت رژیم تروریستی اسرائیل خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار شدیدی در پایتخت رژیم تروریستی اسرائیل خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا نسبت به حمله نظامیان صهیونیست به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان واکنش نشان داد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع رسانه‌ای فاش کردند که نظامیان آمریکایی در پایگاه اشغالی التنف سوریه از ترس حمله پهپادی مقاومت عراق تجهیزات جدید آورده‌اند و در آماده‌باش هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع رسانه‌ای جمعه شب گزارش دادند که رژیم صهیونیستی روز جمعه بار دیگر مناطق مختلف شرق و جنوب لبنان را بمباران کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است