بین‌الملل 08:45 - 06 تیر 1403
مسوول دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) در غزه گفت بیش از ۲۰۰ امدادگر از هفت اکتبر در غزه کشته شده‌اند.

سازمان ملل: بیش از ۲۰۰ امدادگر در غزه کشته شده‌اند

 یاسمینا گرادا، مسوول دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در غزه در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد وضعیت غزه بسیار جدی است و نمی‌توان آن را با اعداد اندازه‌گیری کرد؛ طوری که به منطقه ناامن برای هر کسی تبدیل شده است.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی می‌افزاید: در غزه، من داستان‌های دست‌اولی را شنیدم و دیدم که تا آخر عمر مرا آزار خواهند داد.

وی با اشاره به مشکلاتی که تیم‌ها در ارائه کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان با آن مواجه هستند، گفت: بسیاری نیاز‌های مردم به غذا، سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی و سایر نیاز‌های اولیه برای آنها حاصل نشده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.


12067224
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله پهپادی گسترده به شلومی، ساعر و نهاریا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ضمن محکومیت حمله روز گذشته صهیونیست‌ها به جنوب بیروت، رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس خواستار آتش‌بس فوری و «راه حل دیپلماتیک» برای اوضاع کنونی در لبنان شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان حمایت می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» واشنگتن با توجه به «وضعیت غیرقابل پیش‌بینی در سراسر لبنان» دستوراتی را برای دیپلمات‌های خود و دیگر شهروندان آمریکایی ساکن در لبنان صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که ما فرودگاه بن‌گوریون را همزمان با بازگشت نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی با موشک بالستیک هدف قرار دادیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اعلام کرد که از حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت که منجر به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان شد، حمایت می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حملات اخیر به لبنان گفتگو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از ورود به سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از ورود به سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است