علمی فناوری 17:07 - 15 مهر 1403
سلامتیان گفت: به دلیل نگهداری سگ و گربه بدون رعایت موارد بهداشتی در منازل، بیماری سالک در تهران به ویژه در منطقه یک آن شیوع پیدا کرده است.

شیوع بیماری سالک در تهران به دلیل نگهداری سگ و گربه در منازل

رامین سلامتیان، رئیس سازمان نظام دام پزشکی استان تهران امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی دام پزشکی اظهار داشت: دامپزشکان فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی را در منازل تبلیغ نمی‌کنند، اما فضایی که در جامعه ایجاد شده است را نمی‌توان انکار کرد و باید برای به سلامت و درمان آنها اقدام کرد.

وی افزود: وظیفه فرهنگ سازی در خصوص عدم نگهداری برخی از حیوانات در منازل که با فرهنگ ما سازگاری ندارند با دستگاه‌های ذی ربط فرهنگی است.

رئیس سازمان نظام دام پزشکی استان تهران اظهار داشت: کوچک‌ترین خطا و عدم توجه در حوزه بهداشت حیوانات خانگی می‌تواند باعث شیوع بیماری‌ها و انتقال آن به انسان شود.

وی اظهار داشت: شیوع بیماری سالک که اکنون در شهر تهران و به ویژه در منطقه یک آن بروز کرده است در نتیجه نگهداری عدم مراجعه به دامپزشکان و صدور شناسنامه برای حیوانات خانگی است.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: حیوانات پتی مانند سگ و گربه عامل انتقال بیماری سالک به انسان هستند که علاوه بر این بیماری شپش نیز در تهران به ویژه مناطق شمالی تهران در بین خانواده‌ها و کودکان مشاهده شده است.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها به انسان باید پایش و نظارت‌های دامپزشکی در شهر‌ها نیز وجود داشته باشند.

 تعارض منافع وزارت جهاد کشاورزی در حوزه دامپزشکی

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از صدور زیاد مجوز در حوزه تولید محصولات پروتئینی گفت: ما به عنوان دام پزشک وظیفه افزایش تولید گوشت و مرغ را نداریم بلکه وظیفه ما تنها تامین سلامت محصولات مصرفی مردم است، اما زمانی که مجوز بیشتر از کشش صادر می‌شود امکان عدم نظارت بهداشتی کامل وجود دارد.

وی افزود: معتقد هستم که سازمان دام پزشکی باید به وزارت بهداشت برگردد، زیرا وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اینکه مسئولیت افزایش تولید و تامین نیازه محصولات پروتئینی جامعه را نیز بر عهده دارند تعارض منافعی با حوزه بهداشت دارد.

وی افزود: همچنین معتقدم که بحث آموزش حوزه دام پزشکی نیز باید از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل شود.

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری تسنیم گفت: مرغ‌هایی که بعد از سه روز تزریق آنتی بیوتیک به بازار عرضه می‌شود در نتیجه عدم نظارت کافی در حوزه دام پزشکی است و ما به عنوان دام پزشک وظیفه داریم که حداقل مرغ بدون آنتی بیوتیک را به بازار عرضه کنیم.


12101331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» جزئیات فاش‌شده از سری تراشه‌های نسل آینده Core Ultra 300 اینتل نشان می‌دهد این تراشه‌ها برای پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهینه می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اطلاعیه اعلام رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سلامتیان گفت: به دلیل نگهداری سگ و گربه بدون رعایت موارد بهداشتی در منازل، بیماری سالک در تهران به ویژه در منطقه یک آن شیوع پیدا کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار با سفیر ژاپن در ایران بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات دو کشور در حوزه سلامت تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سفیر بلاروس در ایران با وزیر بهداشت کشورمان دیدار کرد و افزایش تبادلات آموزشی، دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: کسورات دانشجو معلمان و مصوبه هیئت امنا، قوانین و ضوابط خود را دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» براساس مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ارائه خدمت محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی، ممنوع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای از امکان گذراندن تعهدات رتبه‌های برتر (۵ درصد) آزمون بورد تخصصی سال ۱۴۰۳ در قالب هیات علمی آموزشی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاحاتی در دستور جلسه شورا قرار گرفته است اما تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور لغو نمی‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ معرفی گوشی هوشمند هواوی سری Nova ۱۳ لو رفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است