وبگردی 15:30 - 08 اسفند 1402
علاقه و توجه رهبر انقلاب به کتاب و اهمیتی که ایشان به مطالعه و کتابخوانی می‌دهند، در توصیه‌هایشان نمایان است.

خاطره رهبر انقلاب از کرایه کتاب جزوه‌ای و مطالعه یک‌شبه + فیلم

 سرانه مطالعه در هر کشوری از شاخص‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود، در ایران، اما عادت به مطالعه و کتاب و کتابخوانی هنوز در مردم نهادینه نشده است، حذف تدریجی کتاب از سبد خانوار در سال‌های گذشته از سویی و جایگزین شدن شبکه‌های اجتماعی در اوقات فراغت بی‌مهری به کتاب و کتابخوانی را بیش از گذشته نمایان کرده است.

در این میان مسئولان فرهنگی کشور و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری بار‌ها بر لزوم افزایش سرانه مطالعه تأکید کرده‌اند. رهبر انقلاب در سال‌های اخیر با معرفی آثار مفید و اشاره به ویژگی‌های برخی از عناوین موجود در بازار نشر، بار‌ها توجه مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب را به برخی از آثار جلب کرده و از سوی دیگر، در دیدار‌ها و مناسبت‌های مختلف تذکراتی راجع به حوزه کتاب و نشر داده‌اند.

انس و صمیمت رهبر انقلاب با کتاب که خود الگویی برای کتابخوانی هستند، از دوران کودکی و نوجوانی آغاز شد؛ زمانی که به‌گفته ایشان «دوره طلایی مطالعه» است. ایشان در فرمایشات خود فرموده‌اند: من (در نوجوانی) خیلی کتاب نگاه می‌کردم، پدرم کتابخانه خوبی داشت و خیلی از کتاب‌ها هم برای من مورد استفاده بود، البته خود ما‌ها هم کتاب داشتیم و کتاب کرایه می‌کردیم. نزدیک منزل ما کتابفروشی کوچکی بود که کتاب کرایه می‌داد. من رمان که می‌خواندم، معمولاً از آنجا کرایه می‌کردم...، به کتابخانه آستان قدس هم مراجعه می‌کردم.

آستان قدس هم در مشهد مقدس کتابخانه خیلی خوبی دارد. در دوره اوایل طلبگی، در همان سنین ۱۵ ـ ۱۶ سالگی، به آنجا مراجعه می‌کردم، گاهی روز‌ها به آنجا می‌رفتم و مشغول مطالعه می‌شدم. صدای اذان با بلندگو پخش می‌شد، اما به‌قدری غرق مطالعه بودم که صدای اذان را نمی‌شنیدم! بلندگو خیلی نزدیک بود و صدای اذان خیلی شدید داخل قرائت‌خانه می‌آمد، اما ظهر که می‌شد، بعد از مدتی می‌فهمیدیم ظهر شده است.

اخیراً بخشی از خاطره رهبر انقلاب از کرایه کتاب جزوه‌ای و مطالعه یک‌شبه در مستند غیررسمی منتشر شده است، ویدئوی زیر به این موضوع اختصاص دارد.

منبع: تسنیم


12034200
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای بر این باورند که طراحان عملیات طوفان الاقصی با تاسی به دستاورد‌های این عملیات منحصربفرد «تونل آزادی» موفق شدند تا با تمرکز بر نقاط ضعف رژیم صهیونیستی ضربه کاری خود را در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بر پیکره این رژیم وارد نماین...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رضا تبریزی، کارشناس پزشکی قانونی از هفته‌ای حداقل سه مورد شکایت زیبایی خبر داد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌هایی که خبر تقدیم مدال المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها به آستان مقدس امام رضا (ع) خبرساز است از گنجینه مدال‌های ورزشی گفتیم که تقدیم ضامن آهو شدند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای گروهک تروریستی کومله ، مستقر در اردوگاه‌های زرگویز، زرگویزله و بانه‌گه‌وره در استان سلیمانیه اقلیم کردستان، خلع سلاح و به اردوگاهی دور از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران تبعید شدند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نتانیاهو در فرامتنی به نام جنگ قدرت بقای حداقلی دارد و آتش‌بس به معنای درهم شکستن او و کابینه‌اش خواهد بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مطابق با مطلبی که دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر کرده است، ایشان در ۱۷ شهریور ۵۷ در تبعید بودند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سواد رسانه گفت: متأسفانه در خانواده‌های مستبد ازآنجاکه همیشه داد فریاد و ایجاد ترس وجود دارد فرزندان بهره‌مندی بسیار کمی از این دو نعمت الهی دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضی آوینی که نام اصلی آن کامران آوینی است در خانه‌ای شلوغ در شهر ری به دنیا آمد او در جریان ساخت یک مستندی بنام روایت فتح به شهادت رسید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» معمولا توسعه گردشگری با نگاهی صرفا اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما واقعیت این است که آمد‌و‌شد مردم بهترین راه برای مقابله با پروژه طولانی‌مدت و پرهزینه ایرانی‌هراسی دشمنان است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از فرماندهان جبهه مقاومت می‌گوید: شهید سلیمانی شخصیت جامعی بود که اگر سال‌ها در وصف ویژگی‌های ایشان صحبت شود و کتاب نوشته شود باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است