بین‌الملل 16:43 - 07 مهر 1399
نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر استمرار بحران مالی به دلیل پافشاری رژیم صهیونیستی بر مصادره درآمدهای مالیاتی و نیز نبود حمایتی از سوی کشورهای عربی برای فلسطینی‌ها، اعلام کرد، دولت تمام تلاش خود را برای برگزاری موفق انتخاباتی که به توافق دو جنبش فتح و حماس و سایر گروه‌های فلسطینی رسیده، انجام خواهد داد.

اشتیه: کشورهای عربی به قطعنامه‌های حمایت از فلسطین در برابر اخاذی ‌اسرائیل پایبند نبودند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی چاپ لندن، محمد اشتیه، نخست وزیر وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز جلسه امروز کابینه ضمن تبریک تصمیم برای برگزاری انتخابات گفت: انتخابات به منزله بند اول نامه ماموریت رئیس تشکیلات خودگردان برای دولت است.

اشتیه با به چالش کشیدن توطئه‌هایی که علیه مساله فلسطین در دست اجرا است، گفت: ما مقاومت خواهیم کرد و هرگز در برابر توطئه‌هایی که علیه‌مان انجام می‌شوند، شکست نخواهیم خورد، اسرائیل و آمریکا می‌خواهند ما را شکست دهند تا تسلیم شویم و طرح آنها را بپذیریم اما ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

او افزود: کشورهای عربی به قطعنامه‌های مالی در حمایت از فلسطین در برابر باج‌خواهی‌ها پایبند نبودند.

همچنین نخست وزیر فلسطین تاکید کرد: حقوق کارمندان دولتی زمانی که بدون هیچ‌گونه باج‌خواهی سیاسی از سوی اسرائیل و یا آمریکا دریافت شوند، به شکل کامل پرداخت خواهند شد.

اشتیه در ادامه ضمن ابراز اطمینان نسبت به اینکه این روز دور نیست، از درک نیروهای امنیتی، پزشکان و نیروهای حوزه بهداشت و سلامت که حتی یک روز هم کار خود را رها نکردند و نیز معلمانی که شرایط کشور را می‌فهمند، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین او موضع‌گیری‌ و حمایت‌ کارمندان و مردم از مقاومت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبری فلسطین در این تقابل سیاسی، بهداشتی و پیامدهای مالی آن را ستود.

برخی مسؤولان فلسطینی پیشتر اعلام کرده بودند که کشورهای عربی تسلیم فشارهای دولت آمریکا شده و حمایت‌های خود از تشکیلات خودگردان را قطع کردند، همچنین کشورهای عربی با درخواست وام فلسطینی‌ها برای جبران کسری بودجه‌شان تا زمانی که درآمدهای مالیاتی به دست‌شان برسد، موافقت نکردند.

دولت فلسطین در پی این بحران مالی مجبور شد تنها ۵۰ درصد از حقوق کارمندان دولتی را پرداخت کند.

تل‌آویو پس از آنکه تشکیلات خودگردان تمامی اشکال همکاری و هماهنگی امنیتی با آن را بر اساس تصمیم رهبران فلسطینی در تاریخ ۱۹ مه لغو کرد، روند انتقال درآمدهای حاصل از مالیات کالاهای عبوری از بنادرش به مناطق فلسطینی را که ارزش ماهانه آنها به حدود ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد، متوقف کرد.

این رژیم در مقابل ازسرگیری انتقال این مبالغ، بازگشت همکاری‌های امنیتی و اجرای توافق هماهنگی امنیتی را خواستار شد که تشکیلات خودگردان با وجود تلاش‌های میانجیگران اروپایی متعددی برای حل این بحران، آن را نپذیرفت.

انتهای پیام


10738686
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی بارندگی شدید در تانزانیا و کنگو ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در نتیجه حملات پنجشنبه شب حزب الله در پاسخ به حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان، یک صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به هلاکت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برپا کردن چادر در اعتراض به حدود هفت ماه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه از دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به دانشگاه‌های کانادا گسترش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از مردم فلسطین در استان‌های مختلف شهر صعده امروز با شعار «همراه با غزه باعزت... بسیج و آمادگی» برگزار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه ال پائیس امروز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی ترکیبی یک کاروان نظامی ارتش اسرائیل را در نزدیکی موضع نظامی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی به دام انداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین اعتراف کرد
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و چین با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت با هم گفتگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است