بین‌الملل 10:31 - 20 اردیبهشت 1403
وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که برای سومین سال متوالی، رهبران و سفرای کشورهایی که سیاستی تهاجمی و غیردوستانه در قبال روسیه در پیش گرفته اند، به مراسم "رژه پیروزی" به مناسبت هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، دعوت نشده اند. 

کشورهای غیردوست به رژه پیروزی در مسکو دعوت نشدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور رهبران و سفرای کشورهای غیردوست که برخوردی تهاجمی علیه روسیه دارند را به مراسم رژه بزرگ روز پیروزی در مسکو دعوت نکرده است.

او گفت: «کشورهای غیردوست برای سومین سال است که به این رژه دعوت نمی شوند. دلیل آن اجرای یک سیاست "غیر دوستانه" و "تهاجمی" در قبال روسیه است که "از سوی ما به عنوان یک جنگ ترکیبی در نظر گرفته می‌شود.»

شب گذشته یوری اوشاکوف، مشاور سیاسی رئیس جمهور روسیه نیز یادآور شد که رهبران کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، کوبا، لائوس و گینه بیسائو در رژه پیروزی در روز 9 ماه مه حضور خواهند داشت. به گفته او، ولادیمیر پوتین نیز بعد از ادعای احترام و گذاشتن تاج کلی بر مزار سرباز گمنام، به جمع مهمانان خارجی پیوسته و به همراه آنها از مراسم رژه دیدن می‌کند.

بیش از 9 هزار نیروی نظامی، بیش از 70 واحد تجهیزات و تسلیحات نظامی و دو گروه هوایی ویژه در رژه نظامی امروز در میدان سرخ مسکو شرکت خواهند کرد. شرکت کنندگان در "عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از دونباس" نیز  امروز در میدان سرخ  راهپیمایی خواهند کرد.

کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی به مناسبت هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم) پیام تبریکی برای ولادیمیر پوتین فرستاده و در آن به جایگاه مهم و تاریخی طرف روسی در پایان دادن به این جنگ جهانی اشاره کرد.

در سال 2024، 9 ماه مه مصادف با هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی است. در ژانویه سال 1945، نروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی بعد از شکست ارتش نازی، وارد برلین شدند. 

انتهای پیام/ 


12054015
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» به اعتراف یک رسانه عبری زبان، خطراتی که سران سرویس های امنیتی حتی پیش از جنگ غزه نسبت به آن هشدار داده بودند امروز با شدت بیشتری اسرائیل را به چالش کشیده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر خارجه دولت موقت لبنان شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان را تسلیت گفت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و هیئت همراه آن ها در سانحه سقوط بالگرد، مقامات و شخصیت های عراقی پیام تسلیت منتشر و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور ترکیه در پیامی، شهادت رئیس جمهور کشورمان را تسلیت گفت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور روسیه در پیامی به رهبر معظم انقلاب شهادت رئیس جمهور و تنی چند از سران ایران را تسلیت گفت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» شورای راهبردی روابط خارجی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد در پیامی تصریح کرد: تحرک جناب آقای رئیسی در حضور منظم در اقصی نقاط کشور و در رسیدگی به مشکلات مردم زبانزد همگان بود.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان، دولت لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر سابق امور خارجه ایران در واکنش به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: فاجعه دیروز هم یکی از مقصرین اصلی آن آمریکا است که علی رغم دستور دیوان بین المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» لشکر فاطمیون با انتشار بیانیه ای با اشاره به سانحه بالگرد رئیس جمهور هیئت همراه ایشان اظهار داشت ایشان اجر خدمت بی شائبه، اخلاص و تعهد و پایداری بر آرمان های انقلاب اسلامی و قدس شریف را گرفت و به خیل شهدا پیوست.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان را تسلیت گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است