استانی 18:40 - 01 بهمن 1399
ایسنا/کردستان معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: نظام اقتصادی ما ضد تولید است در حالی‌که مردم برای تأمین نیازهای خود به رونق تولید نیاز دارند در این راستا باید تمام زنجیرهای پای تولید را برداریم.

رونق تولید لازمه نظام اقتصادی کشور است

حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امروز (1بهمن) در نشست انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه یک قطعه کوچک از پازل کلی انقلاب اقتصادی اسلامی است، انقلابی که فاز اول آن در سال ۱۳۵۷ در قالب انقلاب سیاسی اسلامی تمام عیار شکل گرفت.

وی افزود: اعتلای کلمه «لا اله اله الله» و پیروی از ولایت فقیه از پشتوانه‌های دینی انقلاب اسلامی بوده است که این دو باعث احیای دین اسلام و رونق گرفتن تمام مراکز اسلامی و حوزه‌های علمیه در کشور شد.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک زمین بازی جدید برای فعالیت و تحرک انسان و بشر ایجاد کرد، بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تغییر و تحولات بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، علمی و غیره بود اما متأسفانه در حوزه اقتصادی شاهد انقلاب اسلامی نیستیم.

وی عنوان کرد: نظامات اقتصادی ما بعد از انقلاب همان نظامات طراحی شده غربی‌های از سال ۱۳۱۰ بوده است در حالیکه این نظامات دست و پاگیر را این کشورهای سلطه‌طلب هیچگاه برای خود اجرا نکردند و هرگز نخواهند گذاشت اجرا شود.

عبدالملکی ادامه داد: آمریکایی که تا چند دهه اخیر صادرات نفت خام را در کل آمریکا ممنوع اعلام کرده بود، نظام انرژی ایران را مبتنی بر خام فروشی تنظیم کرد و در این راستا چنان الزاماتی ایجاد کردند که هنوز هم که هنوز است به سختی می‌توان تعدادی از مسئولان را در این مورد توجیه کرد.

وی افزود: در بخش اداری و بروکراسی چنان الزمات و برنامه‌هایی را طراحی کردند که همه این الزمات چنان زنجیری در پای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند که هیچگاه به دنبال سرمایه‌گذاری و امر تولید نروند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با تأکید بر اینکه مهم‌ترین انقلابی که کشور نیاز دارد انقلاب اقتصادی بر مبنای انقلاب اسلامی است، گفت: مهم‌ترین بُعد انقلاب اقتصادی هم گسترش تولید در کشور است بنابراین هر آنچه مانع بر سر راه تولید وجود دارد را باید برداریم.

وی بیان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی در ۹ استان کشور منعقد شده پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار شغل جدید برای قشر محروم جامعه ایجاد شود.

عبدالملکی با بیان اینکه اکنون ۴۰۰ هزار نفر به کارآفرینی در کشور می‌پردازند درحالیکه باید ۲ میلیون نفر کارآفرین داشته باشیم، افزود: تولید در سطح بین‌الملل برای کشور منجر به خلق قدرت و در سطح داخلی منجر به خلق رفاه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: نظام اقتصادی ما ضد تولید است در حالیکه مردم برای تأمین نیازهای خود به رونق تولید نیاز دارند در این راستا باید تمام زنجیرهای پای تولید را برداریم.

انتهای پیام


10913446
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است