علمی فناوری 17:15 - 02 اسفند 1402
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی با تمام تغییرات مثبت، هنوز نتوانسته است به فرهنگ توجه کافی داشته باشد.

جای خالی مسائل فرهنگی در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی

حجت الاسلام مصطفی مصطفی رستمی در نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه محل تربیت نسل و تربیت مدیران و کارشناسان بدنه کشور است، گفت: بخشی از تربیت و آماده‌سازی، ناظر بر حوزه تخصصی و دانشی است که دانشجو باید در آن متبحر و توانمند شود. بخش‌های مهارتی، فرهنگی و تربیتی ضمیمه‌هایی است که باید در کنار این جریان تخصصی و دانشی، فرد را آماده نقش‌پذیری و مسئولیت‌پذیری در آینده کشور کند. ما باید بپذیریم که به این بخش به اندازه کفایت توجه نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جریان ورود استاد به جرگه استادی عمدتاً متوجه بخش آموزش و پژوهش است و فردی که در دانشگاه خوبی تحصیل کرده و برونداد پژوهشی مناسبی داشته باشد، شایسته عضویت هیات علمی تلقی می‌شود، تصریح کرد: ولی هیچ بخشی از دانشگاه مسئولیت آماده‌سازی و مهارت‌دهی استاد در زمینه نقش مربی‌گری، تربیتی و فرهنگی را برعهده نگرفته است و استاد اگر خودش انگیزه‌های لازم را در این زمینه‌ها نداشته باشد، مسیر روشن و منظمی در این عرصه نخواهد داشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: حتی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی با تمام تغییرات مثبت و رو به جلو، هنوز نتوانسته است به این بخش توجه کافی داشته باشد.

رستمی برگزاری جشنواره فرهنگی در کنار دیگر ابتکارات دانشگاه تهران از جمله برگزاری رویداد عرصه ویژه اساتید جوان و همچنین ضمیمه کردن فعالیت‌ها و مراکز مهارتی دانشگاه به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و همچنین فعالیت در حوزه اخلاق حرفه‌ای به عنوان بایسته‌های مناسبی که دانشجویان و جریان فاخر دانشگاهی باید در محیط علمی رعایت کنند را اتفاقات مهمی برشمرد که در کنار همدیگر می‌توانند خلاء بزرگ و مهم فرهنگی موجود در جریان علمی و دانشی کشور را پر کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز امیدواری کرد: جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران بتواند به عنوان نماد و الگو، تبدیل به جریان کامل و شامل و دائمی شود و شاهد مشارکت و نقش‌آفرینی تمامی اساتیدمان در جریان تربیت دانشجو باشیم.

منبع: روابط عمومی دانشگاه تهران


12032690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب صنعت چهارم که همان صنعت فیزیکی سایبری بوده، سند هوش مصنوعی بنیان اصلی آن محسوب می‌شود. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس گروه سلامت هوا وزارت بهداشت بر ضرورت به حداقل رساندن مواجهه با نور خورشید و خودمراقبتی در روز‌های فصل تابستان، تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: تغییر الگو‌های باروری در تمام دنیا زمان‌بر است، اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اکنون کاربران همه‌ی نسخه‌های اینسایدر ویندوز ۱۱ می‌توانند فایل‌های گوشی اندرویدی خود را ازطریق فایل اکسپلورر این سیستم‌عامل مدیریت کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران از مصدومیت یک نفر در حادثه فرونشست زمین در میدان ونک خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران از مصدومیت یک نفر در حادثه فرونشست زمین در میدان ونک خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از برگزاری مرحله نهایی بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کم‌کاری تیروئید یکی از اختلالات غده‌ی تیروئید است که می‌توان آن را با درمان‌های دارویی برطرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس تهران از برخورد قطار مسافربری با سکو در میدان راه‌آهن خبر داد.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ورزشکاران استقامتی در ورزش‌هایی مانند دوی ماراتن، دوچرخه سواری، قایقرانی و شنا باید هر جنبه‌ای از فیزیولوژی خود را برای برتری رقابتی بهینه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است