بین‌الملل 07:13 - 26 خرداد 1403
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی عنوان کرد که نبرد با ارتش یمن شدیدترین چالش نیروی دریایی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم است.

نبرد با یمن شدیدترین چالش نیروی دریایی آمریکا

 خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با بیان اینکه حملات تقریباً روزانه ارتش ملی یمن از نوامبر گذشته تاکنون بیش از ۵۰ کشتی را در کریدور حیاتی دریای سرخ که به کانال سوئز و دریای مدیترانه منتهی می‌شود هدف قرار داده است، تاکید کرد: نبرد با ارتش یمن شدیدترین چالش نیروی دریایی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم است.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است: نیروی دریایی ایالات متحده برای چندین دهه آماده بود تا به طور بالقوه با اتحاد جماهیر شوروی و سپس روسیه و چین در آبراه‌های جهان بجنگد، اما به جای یک قدرت جهانی، نیروی دریایی خود را درگیر نبرد با یک ارتش کشور کوچک یمن می‌بیند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، سران و کارشناسان نیروی دریایی آمریکا می‌گویند که عملیات تحت رهبری آمریکا علیه ارتش ملی یمن که تحت‌الشعاع جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است، به شدیدترین مبارزه دریایی تبدیل شده که نیروی دریایی ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم با آن مواجه بوده است.

این گزارش می‌افزاید: این نبرد، نیروی دریایی آمریکا را در مبارزه با گروهی قرار داده است که زرادخانه تسلیحاتی اش از سلاح‌های سبک و خودرو‌های وانت به ذخایری تمام‌نشدنی از پهپاد، موشک و سلاح‌های دیگر تبدیل شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، ارتش یمن از نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد در همبستگی با مردم فلسطین به کشتی‌های مرتبط با (رژیم) اسرائیل اجازه عبور از دریای سرخ را نخواهد داد و از ماه نوامبر به این سو بیش از ۵۰ کشتی را هدف قرار داده و موجب کاهش تردد دریایی در این کریدور حیاتی در دریای سرخ شده و این در حالی است که تمامی نشانه‌ها حکایت از آن دارد که با ادامه و تشدید جنگ در غزه، ملوان‌های آمریکایی، متحدان آنها و کشتی‌هایشان در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، اریک بلومبرگ یکی از فرماندهان کشتی «یواس‌اس لابون» هنگام بازدید خبرنگار آسوشیتدپرس از این کشتی جنگی در دریای سرخ، گفت: فکر نمی‌کنم مردم واقعاً متوجه باشند کاری که ما انجام می‌دهیم تا چه اندازه خطرات مرگ‌بار به دنبال دارد و کشتی‌ها با چه مخاطراتی مواجه هستند.

فقط چند ثانیه فرصت دارید

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که شدت درگیری‌ها را می‌توان از لانچر موشک ناوشکن «آرلیه بورکه-کلاس» متوجه شد که به دلیل شلیک پیاپی موشک‌ها، رنگ اطراف آن سوخته و از بین رفته است.

بر اساس این گزارش، ملوانان این ناوشکن تنها چند ثانیه وقت دارند تا شلیک موشک توسط ارتش یمن را اعلام کنند، با کشتی‌های دیگر تماس بگیرند و به سمت موشک‌هایی که با سرعت صوت یا حتی فراتر از آن در حال نزدیک شدن هستند، آتش بگشایند.

دیوید رو که مسئولیت نظارت بر موشک‌های هدایت شونده را در ناوشکن «آرلیه بورکه-کلاس» برعهده دارد، به خبرنگار آسوشیتدپرس، گفت: اینجا هر روز و هر ساعت وضعیت به همین شکل است. بعضی از کشتی‌های ما هفت ماه است که اینجا هستند و به طور مستمر مشغول انجام همین کار هستند.

 برایان کلارک از فرماندهان سابق زیردریایی نیروی دریایی آمریکا و از کارشناسان اندیشکده هادسون با بیان اینکه بدون شک این طولانی‌ترین مبارزه‌ای است که نیروی دریایی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم با آن درگیر بوده است، تاکید کرد: ما در آستانه وضعیتی قرار داریم که طی آن حوثی‌ها (انصارالله یمن) قادر به برنامه‌ریزی و انجام حملاتی شوند که نیروی دریایی آمریکا هر بار توانایی متوقف کردن آن حملات را نداشته باشد و اگر اجازه تداوم این وضعیت را بدهیم، یمنی‌ها روز به روز تواناتر، با مهارت‌تر و باتجربه‌تر خواهند شد.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که ائتلاف تحت رهبری آمریکا حملات هوایی متعددی را برای هدف قرار دادن مواضع یمنی‌ها انجام داده است.

ماروین اسکات از فرماندهان آمریکایی در ناو آیزنهاور نیز در همین رابطه به خبرنگار آسوشیتدپرس، گفت: خدمه هوایی این ناوشکن اقدام به پرتاب بیش از ۳۵۰ گلوله توپ و شلیک ۵۰ موشک به سمت مواضع یمنی‌ها در خشکی کرده‌اند.

وی در ادامه اظهارات خود با اعتراف به اینکه یمنی‌ها هم به طور مکرر پهپاد‌های ریپر ام‌کیو-۹ آمریکایی را با شلیک موشک‌های سطح به هوا هدف قرار داده و ساقط کرده‌اند، تاکید کرد: آنها توانمندی‌هایی در زمینه موشک‌های زمین به هوا دارند که با وجود اینکه ما آنها را تضعیف کرده‌ایم، اما این توانمندی‌ها هنوز هم وجود دارند و ارتش یمن از آنها استفاده می‌کند.

گره کور جنگی

در گزارش آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه فرماندهان نیرو‌های دریایی آمریکا مستقر در دریای سرخ، بروز و افزایش نارضایتی‌ها در میان پرسنل خود را تصدیق کرده و معتقدند که نمی‌دانند چرا کاخ سفید اجازه انجام حملات بیشتر هوایی به یمن را صادر نمی‌کند، آمده است: چند دلیل احتمالی برای عدم صدور دستور حملات بیشتر هوایی به یمن از سوی کاخ سفید وجود دارد که مهم‌ترین آنها پرهیز دولت آمریکا از تشدید تنش در منطقه و به ویژه هراس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از افزایش تنش با ایران در آستانه برگزاری انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری در ایالات متحده است.

 ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.وزارت خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.


12063446
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر سرشناس صهیونیست پیش‌بینی کرد که طوفانی میان نخست وزیر رژیم و فرماندهان ارتش و نیرو‌های امنیتی آن رخ دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان ملل اعلام کرد تعداد تلفات غیرنظامیان در درگیری‌های جهانی در سال ۲۰۲۳، ۷۲ درصد افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از اینکه قطر فشار زیادی به حماس برای پذیرش شروط صهیونیست‌ها وارد کرد، این جنبش به فکر تغییر مکان مقر خود از قطر به یک کشور دیگر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد کشورش قرارداد‌هایی را با گروه «بریکس» برای اجرای سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف امضا کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرستاده ویژه آمریکا که روز گذشته به اراضی اشغالی رفته بود، امروز صبح وارد فرودگاه رفیق حریری بیروت شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با وجود تهدید مقامات کره جنوبی به تعلیق پروانه پزشکی، پزشکان کره جنوبی از امروز اعتصاب خود را آغاز کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک وب سایت نظامی فاش کرد چین درحال توسعه زیردریایی‌های جدیدی است که قابلیت هسته‌ای شدن را نیز دارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد ارتش این رژیم درحال تلاش است تا به افکار عمومی بقبولاند که در مبارزه با حماس پیروز شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر مخالفان نخست وزیر صهیونیستی با حمله به کابینه او، تاکید کرد این کابینه باید سرنگون شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آتش سوزی جنگل‌های یاکوتیا در منطقه خاور دور روسیه گسترش یافته و آتش هم اکنون بیش از از ۱۵۹ هزار هکتار جنگل منطقه را فراگرفته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است