وبگردی 12:56 - 27 فروردین 1403
کمتر از ۱۰ روز به برگزاری نوبت نخست آزمون سراسری باقی مانده است که مسؤولان از ورود نسل سوم تقلب‌یاب‌های کنکور خبر می‌دهند.

دستگاه تقلب‌یاب کنکور چگونه عمل می‌کند؟

نوبت نخست کنکور سراسری ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

این در حالی است که چند روز پیش عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ورود نسل سوم آشکارساز‌های تقلب خبر داده است، در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ از نسل دوم آشکارساز‌ها که توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طراحی شده بود، رونمایی شد و حالا پورعباس استفاده از نسل سوم سیگنال یاب‌ها را از جمله تمهیدات سازمان سنجش برای تضمین سلامت آزمون عنوان کرده است.

تقلب‌یاب‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

به طور معمول متقلبان آزمون تجهیزاتی به همراه دارند که از آن طریق سؤالات را به خارج محل آزمون فرستاده و پاسخ را دریافت می‌کنند، تقلب یاب‌ها به این دستگاه‌ها سیگنال ارسال می‌کنند به طوریکه یک صدای بلند در گوش داوطلب ایجاد شده و تجهیزات همراهش آشکار می‌شود.

انواع دستگاه تقلب‌یاب

راکت‌های موبایل‌یاب با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود هر شیء که دارای فلز باشد، از جمله تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل، هندزفری را شناسایی کرده و به صورت ویبره یا صدا هشدار می‌دهند. 

دستگاه‌های فرکانس‌یاب یا سیگنال‌یاب انواع امواج رادیویی از جمله امواج تلفن همراه و سایر تجهیزات بی‌سیم را شناسایی کرده و با بوق هشدار می‌دهند.

دستگاه جمر یک دستگاه کورکن و مسدودکننده امواج موبایل است و در محدوده آن هیچ گوشی تلفن همراهی نمی‌تواند از پیامک، تماس یا اینترنت استفاده کند.

دستگاه تقلب‌یاب نیز به تجهیزات تقلب، سیگنال ارسال می‌کند. به این صورت که در گوش داوطلب صدای بلندی تولید و فرد متقلب شناسایی می‌شود. 

همراه داشتن دستگاه یا تجهیزات تقلب در جلسه آزمون به ۱۰ سال محرومیت از آزمون منجر می‌شود.

منبع: فارس


12047519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای بر این باورند که طراحان عملیات طوفان الاقصی با تاسی به دستاورد‌های این عملیات منحصربفرد «تونل آزادی» موفق شدند تا با تمرکز بر نقاط ضعف رژیم صهیونیستی ضربه کاری خود را در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بر پیکره این رژیم وارد نماین...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رضا تبریزی، کارشناس پزشکی قانونی از هفته‌ای حداقل سه مورد شکایت زیبایی خبر داد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌هایی که خبر تقدیم مدال المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها به آستان مقدس امام رضا (ع) خبرساز است از گنجینه مدال‌های ورزشی گفتیم که تقدیم ضامن آهو شدند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای گروهک تروریستی کومله ، مستقر در اردوگاه‌های زرگویز، زرگویزله و بانه‌گه‌وره در استان سلیمانیه اقلیم کردستان، خلع سلاح و به اردوگاهی دور از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران تبعید شدند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نتانیاهو در فرامتنی به نام جنگ قدرت بقای حداقلی دارد و آتش‌بس به معنای درهم شکستن او و کابینه‌اش خواهد بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مطابق با مطلبی که دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر کرده است، ایشان در ۱۷ شهریور ۵۷ در تبعید بودند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سواد رسانه گفت: متأسفانه در خانواده‌های مستبد ازآنجاکه همیشه داد فریاد و ایجاد ترس وجود دارد فرزندان بهره‌مندی بسیار کمی از این دو نعمت الهی دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضی آوینی که نام اصلی آن کامران آوینی است در خانه‌ای شلوغ در شهر ری به دنیا آمد او در جریان ساخت یک مستندی بنام روایت فتح به شهادت رسید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» معمولا توسعه گردشگری با نگاهی صرفا اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما واقعیت این است که آمد‌و‌شد مردم بهترین راه برای مقابله با پروژه طولانی‌مدت و پرهزینه ایرانی‌هراسی دشمنان است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از فرماندهان جبهه مقاومت می‌گوید: شهید سلیمانی شخصیت جامعی بود که اگر سال‌ها در وصف ویژگی‌های ایشان صحبت شود و کتاب نوشته شود باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است