علمی فناوری 14:59 - 09 آذر 1401

ثبت رکورد تازه ترافیک تولید و مصرف داده در داخل کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، ظهر امروز (چهارشنبه نهم آذرماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته هم‌زمان با برگزاری مسابقه فوتبال ایران و آمریکا، رکورد جدیدی در تولید و مصرف ترافیک داخلی کشور ثبت شد و به بیش از ۶ ترابیت بر ثانیه رسید که بخش قابل‌توجه آن مربوط به پخش زنده فوتبال توسط پلتفرم تلوبیون و سایر پلتفرم‌هایی بود که سیگنال صداوسیما را به صورت زنده پخش می‌کردند.

وی افزود: این برای نخستین بار بود که شاهد چنین ترافیکی در شبکه کشور بودیم. این مرهون زحمات چند ماه اخیر همکاران بود که زیرساخت‌های ارتباطی را فراهم کرده و آن را به‌طور مکرر توسعه دادند تا مردم تجربه کاربری خوبی را داشته باشند.

زارع پور ادامه داد: این اتفاق نتیجه بازنگری جریان ترافیک شبکه داده و توزیع مناسب ترافیک در کشور بوده است. این رکورد نشان داد که هم زیرساخت‌های ارتباطی کشور آماده است و هم آمادگی پذیرایی از کاربران میلیونی در پلتفرم‌های داخلی وجود دارد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: دیشب فقط پلتفرم تلوبیون بیش از دو و نیم ترابیت بر ثانیه ترافیک داشت که عدد بسیار بزرگی است و تاکنون هیچ پلتفرم داخلی و خارجی در کشور چنین ترافیکی را ثبت نکرده است.

زارع پور در خاتمه گفت: این مسئله جای تبریک به خانواده بزرگ ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دارد که هم توانسته‌اند زیرساخت‌های ارتباطی کشور را فراهم کنند که پذیرای چنین ترافیکی باشند و هم پلتفرم‌های کشور به چنین رشدی رسیده‌اند که می‌توانند ترافیک‌هایی با این حجم را مدیریت کنند.


11752231
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است