علمی فناوری 14:57 - 05 آذر 1400
در رویداد صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اعلام شد
مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رییس این دانشگاه برگزار شد.

تلاش برای راه اندازی برج فناوری زنده یاد دکتر حبیبی

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، روز گذشته (پنجشنبه، 4 آذر) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در سالن همایش‌های کتابخانه زنده‌یاد دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

دکتر جهان بین در این مراسم گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سیاست های دانشگاه و تأکیدات رئیس دانشگاه بر توجه به موضوع خلاقیت و فناوری، همواره تلاش کرده تا در این مسیر حرکت کند. بدون شک با ایده های تکراری نمی توان ضریب نفوذ در جامعه ایجاد کرد، بلکه این کار نیازمند زایش مستمر، خلاقیت و آفرینش مستمر است. زمانی که خلاقیت با دانش بنیان و فرهنگ گره خورد، فضای فرهنگ تحت تأثیر قرار می گیرد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با تأکید بر اهمیت صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی گفت: اهمیت این مسأله بسیار بالاست و در حال حاضر گردش مالی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در دنیا چیزی حدود دو هزار میلیارد دلار است و 30 میلیون نفر نیز در این زمینه به صورت مستقیم اشتغال دارند، بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه کرد.

جهان بین خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشور وجود دارد که نباید از آن غافل شد؛ از این رو دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت از آنهاست تا این ظرفیت‌ها در جامعه اثرگذار باشند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه 600 تیم در نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی شرکت داشته‌اند، گفت: تمام این 600 تیم که از مراحل اول در این رویداد شرکت کرده اند، توسط دانشگاه مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا چرخه تبدیل ایده به محصول کامل شود.

وی ابراز امیدواری کرد، دانشگاه آزاد اسلامی به قطب صنایع خلاق در کشور تبدیل شود.

ارتقای سرمایه صندوق پژوهش و فناوری از 25 میلیارد به 200 میلیارد تومان

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی نیز در این مراسم گفت: برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد برای نخستین بار شاهد یک اتفاق بین‌رشته‌ای و حوزه‌ای باشیم. اگر قرار است تحولی در حوزه فناوری و نوآوری به وجود آید، بدون شک فرهنگ نقطه شروع آن خواهد بود. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برگزاری رویداد صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی را در دانشگاه به فال نیک می‌گیریم و این رویداد شروع یک برنامه منسجم جامع برای شناسایی استعدادهای فرهنگی خلاق خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به جنس اساتید، دانشجویان و گستردگی منطقه‌ای که دارد، در حوزه صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تا کنون اتفاقات مهمی در حوزه فناوری در دانشگاه رقم خورده، گفت: در همین راستا سرمایه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد حمایتی از 25 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد. همچنین مقرر شد برج 50 هزار متری زنده یاد دکتر حبیبی در واحد علوم و تحقیقات به  عنوان برج نمونه فناوری در حوزه صنایع پیشرفته و خلاق راه اندازی شود تا پرچم نمادین دانشگاه شود. در آینده نزدیک شاهد برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود که هزار گروه پژوهشی و زیرساخت آزمایشگاهی و کارگاهی، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناور و خلاق را در این رویداد به کشور عرضه خواهیم کرد. 

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد آموزش عالی امروز به خوبی نقش خود را در ایجاد انگیزه و باورمند کردن مدیران کشور به این موضوع که حوزه فناوری و نوآوری در صنایع خلاق لازمه حرکت دانشگاه هاست، ایفا کرده است.  

اقتصاد دنیا به سمت صنایع خلاق و نوآور پیش می‌رود

دکتر حامد افشاری، رئیس هیأت داوران نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت سایر بخش‌ها برگزار شد. ۶۰۰ اثر از واحدهای دانشگاهی به دبیرخانه این جشنواره ارسال و پس از داوری‌های فنی، در نهایت ۶۰ اثر انتخاب شد. دانشجویان در یک دوره سه ماهه آموزش‌های لازم را کسب کردند و از میان 60 اثر انتخاب شده در نهایت 5 تیم به عنوان برگزیده انتخاب شد.

افشاری با بیان اینکه اهمیت صنایع خلاق بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: اقتصاد دنیا به سمت صنایع خلاق و نوآور پیش می‌رود و صنایع بدون خلاقیت و نوآوری بازار خود را از دست خواهند داد. معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این امر مهم پیشقدم شده، چرا که خلاقیت و نوآوری نیز نیازمند فرهنگ‌سازی سازی است. امیدواریم بتوانیم از این صنعت که تاب‌آوری بالایی دارد، سهمی در اقتصاد جهانی داشته باشیم. ‌

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این مراسم 5 تیم برگزیده رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی به ارائه توضیحاتی در خصوص آثار خود پرداختند. در پایان از تیم‌های برگزیده در نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد:

- امید سیفی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در محور انیمیشن

- صابره ریگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در محور طراحی پارچه و پوشش

- مریم نعمتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در محور قلم زنی

- آیدین شهبازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در محور آفرینش‌های خلاق

- ایران پبدنی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در محور طراحی پارچه و لباس

انتهای پیام


11337419
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است