استانی 04:26 - 16 اردیبهشت 1400

دشمن درصدد ضربه زدن به اسلامیت و رهبریت نظام است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با بیان اینکه انسان باید در شب قدر درخواست رشد و توسعه معنوی خود را داشته باشد، اظهار کرد: انسان باید در شب قدر وسعت دید خود را افزایش دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دعا باید روزی انسان شود، تصریح کرد: دعا سلاح انبیا و مؤمنین و برترین عبادت است که بیشتر از نیزه‌ها اثرگذاری دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) مهم‌تر از دعا برای رزق مادی را دعا برای افزایش روزی معنوی دانست و افزود: انسان باید دعا کند که آراسته به ویژگی‌های معنوی همچون عبادت، دستگیری از بندگان خدا و مجاهدت شود.

آیت الله رمضانی با اشاره به انواع دعا، اضافه کرد: دعای استعدادی یعنی آنکه انسان طوری خود را تربیت کند که علاوه بر زبان، تمام وجود او دعا کند و چنین دعایی دردها را تسکین می‌دهد و با آفت‌ها مقابله می‌کند و قدرت تغییر قضا را نیز دارد.

وی با بیان اینکه رحمت الهی توسط دعا کردن بر انسان نازل می‌شود، عنوان کرد: انسان باید متوجه باشد که چگونه خدا را صدا می‌زند زیرا شناخت خدا در چگونگی و استجابت دعا تأثیرگذار است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عمل انسان و کسب حلال در استجابت دعا اثرگذار است و گناه و ظلم به دیگران از موانع استجابت برشمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه حق مداری، سازش ناپذیری، صداقت در سیاست و عدالت خواهی از مهمترین مؤلفه‌های حکومت اسلامی است، گفت: همه ارکان نظام اسلامی باید توجه جدی به مردم که ولی نعمت هستند، داشته باشند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به نامه امام علی (ع) به کارگزارانش، بیان کرد: محبت و احترام به مردم از پایه‌های نظام اسلامی است و واژه ولایت به معنای سرپرستی توأم با محبت است لذا طبق توصیه امیرالمومنین، کارگزاران باید با دل و جان مردم را دوست بدارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: احترام اصلی است که باید در تمام سطوح اعم از مردم و مسئولین وجود داشته باشد و جلب رضایت مردم باید مورد توجه مسئولین نظام اسلامی باشند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه اگر شرایط حداقلی برای مردم فراهم باشد و به دلیل بی تدبیری دچار فشار اقتصادی نشوند، راضی می‌شوند، گفت: صداقت با مردم یعنی آنکه مسئولین در هر رده‌ای با مردم صادق باشند و این اصل در ایجاد شخصیت کاریزماتیک مسئولین مؤثر است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین در نظام اسلامی باید از امتیازخواهی و خود اختصاصی پرهیز کنند، بیان کرد: مسئولین باید با مردم مشورت کنند و خدمتگزار آنها باشند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انسان باید در انجام کار خوب عجله کند تا فرصت‌ها از دست نرود، اظهار کرد: مسئولین نباید کاری را تنها برای یک شخص انجام دهند و اگر امری غیرقانونی است پس برای همه ممنوع است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه حضور حداکثری مردم، ضریب امنیت جامعه اسلامی را افزایش می‌دهد و این نگاه امام و رهبری است، گفت: امروزه در نظام بین الملل و در مردم سالاری دینی حضور حداکثری مردم مهم است.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانجات گیلانی و آمار بیکاران استان خاطرنشان کرد: بخش قضائی، اجرایی و نظارتی باید این موضوع را ریشه یابی کنند و به دنبال راه‌هایی باشند که زمینه ساز حضور پررنگ مردم در عرصه‌ها باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن همواره درصدد ضربه زدن به اسلامیت و رهبریت نظام است و می‌خواهد بین نظام و مردم فاصله اندازد ادامه داد: کجای دنیا رهبری وجود دارد که اینگونه ساده زیست باشد و فرزندان و خانواده‌اش اینگونه پاک زندگی کنند.


11054438
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است