علمی فناوری 15:01 - 15 مهر 1403
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: کسورات دانشجو معلمان و مصوبه هیئت امنا، قوانین و ضوابط خود را دارد.

جذب ۳ هزار استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران با بیان این که مهمترین وظیفه ما توانمندسازی دانشجو معلمان است گفت: دانشجو معلمان در بهترین جمع حضور دارند اما این که چه وظیفه ای داریم تا بتوانیم این دانشجو معلمان را برای محیط کلاس آماده کنیم برترین وظیفه است، در این راستا چند مسیر پیش رو است، بحث اعضا و نیروی انسانی و استاد مهمترین بحث است که سعی کردیم امسال حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ نفر را جذب کنیم که در فرآیندهای نهایی بهترین های آنان حضور دارند.

وی با بیان این که بحث دیگر زیرساخت ها است که به طور وسیع امسال برای اولین بار به آن پرداخته شد افزود: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به استان‌ها داده شد تا بتوانند زیرساخت های اولیه را ایجاد کنند.

وی با بیان این که همین عدد را  تا پایان سال دوباره آماده می‌کنیم؛ ادامه داد: از مجلس مجوزهایی می‌گیریم تا بتوانیم فضاهای فیزیکی را توسعه دهیم و بتوانیم از سایر زیرساخت های فیزیکی کشور استفاده کنیم که تمام محیط برای این کار آماده شود.

او با بیان این که در بحث نرم افزاری موضوع هیئت علمی مهم است؛ گفت: در بحث معماری برنامه‌ریزی درسی، باید بتوانیم آن را به هدف اصلی که مد نظر داریم برسانیم، در بحث تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه مسیری را پیش گرفته که محور جهان اسلام باشد و بتواند در استادها و دانشگاه ها چنین فضایی را ایجاد کند.

وی افزود: اولویت استعدادهای برتر دانش آموزی است که همه کارهای آن انجام شده و مدت زیادی است که برای تنظیم فراخوان و جزئیات آن وقت صرف شده زیرا برای اولین بار انجام می‌شود، باید همه ابعاد و جزئیات آن خوب دیده شود، باید سامانه‌های آن و نرم افزارهای آن آماده شود، به داده های شناسنامه ای از طریق وزارت آموزش و پورش یا ثبت احوال برسیم که همه این ها صحت سنجی است و زمان را کند پیش میبرد، ولی اگر مشکلی پیش نیاد و دیتاها برسد ظرف یک هفته یا دو هفته آینده اولین فراخوان آن اعلام شود و برای بهمن پذیرش انجام می‌شود. حدود ۳۰۰۰ استعداد برتر جذب می شود.

وی با بیان این که بحث کسورات دانشجو معلمان آیین نامه و مصوبه هیئت امنا، قوانین و ضوابط خود را دارد؛ تصریح کرد:   اصل آن قانون مجلس است، هزینه ای که دریافت می کنیم حدودا ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه واقعی است که دانشگاه انجام می‌دهد، دولت بابت این هزینه ها هیچ مبلغی را پرداخت نمی کند، ما موظفیم که از این افراد هزینه را کم کنیم و این عدد در طول تمام طول سال تقسیم می‌شود.

وی اظهار کرد: امکانات خوابگاهی، رفاهی، برنامه های رفاهی، برنامه های فرهنگی همه اینا در قانون مجلس پیش بینی شده است.


12101272
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سلامتیان گفت: به دلیل نگهداری سگ و گربه بدون رعایت موارد بهداشتی در منازل، بیماری سالک در تهران به ویژه در منطقه یک آن شیوع پیدا کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار با سفیر ژاپن در ایران بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات دو کشور در حوزه سلامت تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سفیر بلاروس در ایران با وزیر بهداشت کشورمان دیدار کرد و افزایش تبادلات آموزشی، دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: کسورات دانشجو معلمان و مصوبه هیئت امنا، قوانین و ضوابط خود را دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» براساس مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ارائه خدمت محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی، ممنوع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای از امکان گذراندن تعهدات رتبه‌های برتر (۵ درصد) آزمون بورد تخصصی سال ۱۴۰۳ در قالب هیات علمی آموزشی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاحاتی در دستور جلسه شورا قرار گرفته است اما تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور لغو نمی‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ معرفی گوشی هوشمند هواوی سری Nova ۱۳ لو رفت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر «مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر» پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم‌زیستی جهاد دانشگاهی (ابن‌سینا) از آمادگی پذیرش بیماران بین‌الملل پس از اخذ مجوز رسمی از وزارت بهداشت خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر برنامه ملی آبادیران گفت: آبادیران، گفتمانی تازه و نهالی است که باید آرام آرام رشد کند و به یک درخت تنومند تبدیل شود و البته می توان پیش‌بینی کرد که تا انتهای دولت چهاردهم به کمک نهادهای آبادانی و پیشرفت به یک بازار هزار میلیارد تومانی ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است