علمی فناوری 10:12 - 14 مرداد 1401

هیدروژلی برای درمان و دارورسانی به زخم های عمیق چشمی تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، جراحت های عمیق، به ویژه پارگی های عمیق چشم را در معرض عفونت و از بین رفتن بینایی قرار می دهد. کنترل این جراحت ها به ویژه در محیط هایی با منابع پزشکی اندک یا وضعیت اورژانسی چالش برانگیز است و ترمیم زخم معمولاً نیازمند جراحی با مهارت بالا و استفاده از قطره چشمی به طور مرتب با تکرار بالا پس از جراحی است.

برای برطرف کردن این چالش ها، گروهی از محققان با همکاری نسیم عنابی، شیما قلی زاده، امیررضا نادری و رضا دانا یک هیدروژل درزگیر ابداع کرده اند که می توان از آن به عنوان یک سیستم ترمیم سریع جدید تثبیت وضعیت کره چشم برای آسیب‌های ناشی از پارگی استفاده کرد.

به طور همزمان یک داروی آنتی بیوتیک به نام موکسی فلوکساسین (MFX) با استفاده از سیستم هیدروژل نانو ذره(NP)به طور مداوم در محل جراحت به کار می رود.

در این روش MXF NPها با استفاده از روش پراکندگی نورپویا(DLS)ترکیب شدند تا به این ترتیب قطر ذرات(PD) و شاخص پراکندگی (PDI) و همچنین کارآمدی کپسوله سازی(EE) را مشخص کنند. ماده درزگیر از متاکریلویل ژلاتین (GelMA) و گلیسیدیل متاکریلات-هیالورونیک اسید (HAGM) تشکیل شده و با محیط زیست سازگار است.

در آخر نانوذرات MFX و MFX NPهای آزاد در هیدروژل بارگذاری شدند.

این هیدروژل درزگیر می تواند به طور موفقیت آمیز NPهای حاوی آنتی بیوتیک را در خود جای دهد و به این ترتیب سطح تاثیرگذاری انتشار دارو را تا 5 روز افزایش دهد. علاوه بر این، ماده مذکور چسبندگی بالایی دارد و می تواند در برابر فشار بالا مقاومت کند.


11645542
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است