علمی فناوری 13:55 - 27 اردیبهشت 1400
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فعالیت ۱۰۹ شتابدهنده دانش‌بنیان در کشور گفت: صندوق نوآوی با استفاده از دو ابزار تسهیلات و طرح هم‌سرمایه‌گذاری از آنها حمایت می‌کند.

دو ابزار مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شتابدهنده‌ها

به گزارش ایسنا سیاوش ملکی فر امروز در مراسم رونمایی از سلسله رویدادهای پیوند؛ معرفی استارت‌آپ‌های حوزه زیستی و مسکن که به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، تعداد شتابدهنده‌های دانش‌بنیان را ۱۰۹ مورد عنوان کرد و افزود: این شتابدهنده‌ها در حوزه‌های مختلف در استان‌های کشور راه‌اندازی شده‌اند و وظیفه آنها عبور دادن شرکت‌های دانش‌بنیان از دره مرگ است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما برنامه‌ریزی‌های متنوعی را برای شتابدهنده‌ها داریم، اظهار کرد: ما در این حمایت‌ها سعی داریم بدون مداخله بخش دولتی آنها را تقویت کنیم.



ملکی فر اضافه کرد: شتابدهنده‌ها زمینه را برای جذب تیم‌های فناوری که دارای ایده‌های نوآوری هستند، فراهم می‌کنند و تیم‌های فناور در این مراکز پس از طی کردن مراحل مختلف به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری رویداد پیوند، افزود: در این رویداد تلاش این است که بخش خصوصی ارتباط خوبی با بخش‌های فناوری داشته باشند. یعنی به واسطه این رویداد هسته‌های فناور حضور می‌یابند و با معرفی خود به شتابدهنده‌ها، مورد حمایت قرار می‌گیرند. از این رو سلسله رویدادهای پیوند به صورت مرتب در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از ۱۰۹ شتابدهنده با دو ابزار مالی اعطای تسهیلات و طرح هم‌سرمایه‌گذاری حمایت می‌شود، گفت: اعطای تسهیلات تا سقف ۴ میلیارد تومان به صورت هم‌سرمایه‌گذاری از جمله این تسهیلات است. از سوی دیگر شتابدهنده‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند.

انتهای پیام


11070254
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است