استانی 21:33 - 01 بهمن 1399
ایسنا/اصفهان مدیرآبفا اردستان گفت: در سال جاری با اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال، ۳۰۰ مترمکعب در روز آب از محل آب شیرین کن مهاباد به مجتمع ۹ روستای موغار انتقال می یابد.

آبرسانی به مجتمع ۹ روستایی موغار اردستان از آب شیرین کن مهاباد

رضا دهقانی افزود: روزانه ۱۵۰۰مترمکعب آب در محل آب شیرین کن مهاباد تولید می شود که علاوه بر رفع نیاز آب شرب مردم مهاباد روزانه ۳۰۰ مترمکعب آن به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی موغار انتقال می یابد تا از این طریق آب سالم و پایدار مشترکین این مجتمع تامین شود.

وی جمعیت مجتمع روستایی موغار را ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: آب شرب روستاییان در مجتمع موغار از طریق منابع محلی مانند چاه تامین می شد که متاسفانه به دلیل EC بالا، آب چاه ها شور است که خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن مهاباد و اجرای خط انتقال مردم این مجتمع هم از آب شرب سالم و شیرین بهره مند شدند.

به گزارش ایسنا، مدیر آبفا اردستان پیرامون اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در منطقه اردستان، گفت: در این طرح مقرر شد آبرسانی به مجتمع ۶ روستایی سرهنگچه انجام شود به طوری که پس از اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال بیش از ۳۰۰ خانوار در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند.

وی، به اصلاح شبکه فرسوده آب در برخی از روستاهای اردستان پرداخت و اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح ۳۰۰-۱۰۰ در منطقه اردستان مقرر شد شبکه فرسوده آب در روستاهای جنبه و مکان، کهنگ، تلک آباد به طول ۱۶ کیلومتر اصلاح و بازسازی شود که تا کنون این پروژه پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

دهقانی افزود: هم اکنون میزان هدر رفت آب در این روستاها ۳۶ درصد است که پیش بینی می شود با اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب این رقم به ۲۴ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام


10913583
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است