به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حسینعلی امیری در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت اهمیت امر تعلیم و تربیت تاکید و آن را زمینه ساز تربیت آینده سازان کشور دانست و گفت: اداره کنندگان آینده کشور بیشک از مسیر مدرسه و آموزش و پرورش عبور میکنند؛ معتقدم هزینه کردن در آموزش و پرورش و حوزه تعلیم و تربیت یک سرمایهگذاری بلندمدت و پرمنفعت است.
وی خواستار ورود بهترین افراد در حوزه تعلیم و تربیت شد و افزود: در تمام سطوح آموزش و پرورش باید افرادی اهل علم، خردمند، اندیشمند، نخبه، متعهد، متدین، معتقد به ارتقای تعلیم و تربیت و عاشق وجود داشته باشد.
امیری عشق به معلمی را یکی از ویژگیهای برجسته شغل معلمی دانست و گفت: بدون عشق و علاقه کار تعلیم و تربیت به سامان نمیرسد.
نماینده عالی دولت در فارس بر ضرورت ارتقای منزلت معلم از هر جهت و به ویژه ارتقای جایگاه اجتماعی معلمان تاکید کرد و گفت: تعلیم و تربیت امری اداری نیست و با سایر امور بسیار متفاوت است؛ تا زمانی که معلم بودن را یک شرف نکنیم افراد خوب جذب این سیستم نمیشوند.
سرانه حضور دانشآموز در کلاس در شیراز بیش از 40 نفر است
وی در بخش دیگر سخنان خود سرانه حضور دانش آموزان در کلاسها را مورد توجه قرار داد و گفت: سرانه حضور دانش آموز در کلاس در سطح کشور 25 نفر است، اما متاسفانه در فارس و شیراز این سرانه به بیش از 40 نفر رسیده که زیبنده استان و شهر شیراز نیست.
امیری ادامه داد: حل مشکلات تعلیم و تربیت وظیفه اسلامی و انسانی همه مسئولین است؛ اگرچه منابع محدود است، اما مدیریت صحیح منابع محدود از ویژگیهای یک مدیر توانمند است.
فرزندان اتباع مجاز از تحصیل باز نمانند
استاندار فارس در قسمت دیگری از مطالب خود با اشاره به سیاستهای مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور مبنی بر آموزش به فرزندان اتباع دارای مجوز، افزود: فرزندان اتباع مجاز نباید از تحصیل باز بمانند پس در پیشنهادات این حوزه باید بازنگری صورت پذیرد.
امیری با اشاره بر اینکه برنامهریزی برای آموزش اتباع بیگانه باید به نحوی باشد که کمترین آسیب و در عین حال بیشترین بهره را در پی داشته باشد، افزود: طیفی از موضوعات مختلف در حوزه آموزش و پرورش و همچنین حضور در مدرسه همواره مورد توجه است و همه از کارکردهای مختلف و متعدد مدرسه از جمله مباحث اجتماعی و فرهنگی، جدا از بحث آموزش آگاه هستیم که باید در برنامه ریزیها به آنها توجه شود.
وی با اشاره به نقشه راه آموزش و پرورش فارس، تصریح کرد: برنامه عملیاتی باید هدفگذاری و دارای جدول زمانبندی باشد؛ اساساً ارزش برنامهریزی در قابل اندازهگیری و رصد و پایش آن است.
استاندار فارس با اشاره به وجود کشاورزی و باغداری و گردشگری و سایر صنوف فعال فارس هم، گفت: باید جذب هنرستانها بر اساس نیازمندیهای استان انجام شود البته در این زمینه در کنار سیاست گذاری به فرهنگ سازی هم نیاز داریم؛ در بسیاری از کشورها تکنسین شدن نسبت به تحصیلات تکمیلی در تخصص بیشتر مورد اقبال قرار گرفته و دلیل آن هم جذب سریعتر در بازار کار است.
برنامه های 13 آبان پرنشاط برگزار شود
استاندار فارس برنامههای سیزدهم آبان و روز استکبار ستیزی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: دانش آموزان به نشاط و شادی نیاز دارند؛ تاکید دارم برنامههای استکبارستیزی امسال باید به مراتب با سالهای گذشته متفاوت و جذابتر از آن باشد.
امیری افزود: در فارس فرهنگ کار خیر بسیار زیاد است لذا از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در بخشهای سختافزاری و نرمافزاری استفاده شود.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه شورای آموزش و پرورش را هم مورد توجه قرار داد و گفت: به سبب اینکه تعلیم و تربیت امری چند وجهی است، به خرد جمعی و مردمیسازی برای تصمیم گیری در آن حوزه نیازمند است؛ هر کدام از اعضای شورا پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارائه دهند تا پس از بررسی در دستور کار قرار گیرد. شوراها عمدتاً به سیاست گذاری میپردازند پس تاکید دارم از طرح موضوعات مصداقی اجتناب شود تا از موضوعات مهم و کلان استان غفلت نشود. هر شش ماه یکبار نیز این شورا مصوبات گذشته و میزان تحقق آن را ارزیابی کند و نتایج آن را ارائه دهد.
به گزارش تسنیم در پایان این جلسه دکتر امیری استاندار فارس از سرکار خانم فاطمه ترابی؛ دانش آموز پایه دوازدهم به سبب حضور در جلسه تقدیر کرد.
انتهای پیام/424
12110506