بین‌الملل 19:21 - 30 مهر 1399
وزیر خارجه روسیه امروز، چهارشنبه در مسکو دیدارهای جداگانه‌ای با وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای بررسی وضعیت منطقه قره‌باغ برگزار کرد.

گفت‌وگوی لاوروف با همتایان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد، مذاکرات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با مناتساکانیان و بایراموف وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان درخصوص مسائل مهم مربوط به اجرای توافقاتی بود که قبلا درباره آتش‌بس در منطقه قره‌باغ و نیز فراهم سازی شرایط مناسب حل و فصل دائمی و پایدار حاصل شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود ادامه داد: دو نشست مذکور در راستای تماس‌های تلفنی اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان برگزار شد.

ازسوی دیگر، آندریه رودینکو، معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد، کشورش از تمایل ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای برگزاری نشستی در مسکو برای بررسی راه‌های دستیابی به حل بحران قره‌باغ استقبال می‌کند.

نخست وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهوری آذربایجان اخیرا برای سفر به مسکو و تلاش برای تحقق صلح اعلام آمادگی کرده‌ بودند.

انتهای پیام


10774855
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» به گزارش معاون رئیس مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، پلیس نظامی روسیه از حرکت کاروانی از نیروهای ائتلاف آمریکایی متشکل از 6 خودروی جنگی برادلی و دو وانت حامل تجهیزات در استان حسکه سوریه جلوگیری کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای تشدید حمایت از اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی فراخوان داد و اعلام کرد که بر عهد خود برای آزادی اسرا پایبند است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای کوبایی خود، روابط دو کشور را مبتنی بر دوستی و احترام متقابل خواند و همتای کوبایی او نیز گفت: مسکو همواره می تواند روی حمایت هاوانا در شرایط تهدیدهای غرب حساب کند.   
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» روسای جمهور روسیه و بلاروس از آمادگی وزارت دفاع دو کشور برای برگزاری رزمایش مشترکی با استفاده از سلاح های هسته ای غیراستراتژیک خبر دادند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سفیر چین و مقامات ارشد طالبان در سفر به «لوگر» پیشرفت ها و کار پروژه معدن مس عینک را از نزدیک نظارت و ارزیابی کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در مصاحبه ای ضمن اذعان به تلفات گسترده این رژیم، بار دیگر بر یورش زمینی به رفح تأمید کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس اسبق آژانس امنیت اسرائیل (شاباک یا شین بت) گفت که نتانیاهو بدون توجه به تصمیمات کابینه عمل می کند و قادر به پاسخگویی به نگرانی ها نیست.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع مصری اعلام کردند که هیأت های مذاکره کننده حماس و رژیم اسرائیل بدون حصول نتیجه ای قاهره را ترک کرده اند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» عربستان حمله شهرک نشینان صهیونیست تحت نظارت نظامیان این رژیم به مقر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در قدس اشغالی را محکوم کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک رسانه نزدیک به طالبان از بازداشت دو مسئول پاکستانی داعش در افغانستان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است