بین‌الملل 09:02 - 07 مهر 1403
وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای آمریکایی خودش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایالات متحده باید از بدنام کردن چین در مورد بحران اوکراین و اعمال تحریم‌ها و تحریک تقابل گروهی دست بردارد.

وانگ یی: آمریکا باید از اتهام‌زنی به چین بابت بحران اوکراین دست بردارد

 وزارت خارجه چین به نقل از «وانگ یی» گزارش داد: «مواضع چین در قبال مسئله اوکراین باز است، ما همیشه بر ترویج صلح و مذاکرات اصرار داشته‌ایم و همچنین تلاش‌های خود را برای پیشبرد راه‌حل سیاسی انجام داده‌ایم. ایالات متحده باید از تحقیر و سرزنش و بدنام کردن چین و تحمیل بی‌رویه تحریم‌ها دست بردارد و از استفاده از آن برای ایجاد رویارویی و تحریک تقابل گروهی دست بکشد.»

او با بیان اینکه چین قاطعانه با فشار‌های آمریکا در تجارت و فناوری مخالف است، افزود: «آمریکا نمی‌تواند دائما با چین رفتار دوگانه داشته باشد و از یک سو چین را سرکوب کند و از سوی دیگر با پکن گفتگو و همکاری کند.»

وانگ یی، وزیر خارجه چین همچنین به وزیر خارجه آمریکا گفت ایالات متحده باید تسلیح تایوان را متوقف کرده و باید علیه استقلال آن صحبت کند.

وزیر امور خارجه چین در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک همچنین گفت، واشنگتن باید از تهمت زدن به چین و اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های چینی در ارتباط با بحران اوکراین دست بردارد.

وانگ یی در بیانیه خود گفت: «آمریکا باید از توهین و اتهام بی‌اساس به چین و اعمال تحریم‌های بی‌رویه دست بردارد. ما به ایالات متحده در مورد استفاده از موضوع اوکراین و ایجاد رویارویی هشدار می‌دهیم. چین همواره بر ترویج صلح و مذاکرات پافشاری کرده و خودش هم تلاش‌هایی را برای حل و فصل سیاسی انجام داده است.»

پیش از این، وانگ یی با «سلسو آموریم» مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهور برزیل در نیویورک دیدار کرد و گفت چین، برزیل و سایر کشور‌های جنوب جهانی پلتفرم دوستان صلح را برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین ایجاد خواهند کرد. او گفت این یک گروه بسته نخواهد بود، بلکه یک پلتفرم باز خواهد بود که به دنبال گفت‌وگوی فراگیر است.

وزیر امور خارجه چین همچنین روز جمعه گفت پکن می‌خواهد به‌عنوان یک شریک برای روسیه و اوکراین برای دستیابی به صلح بین آنها عمل کند. او در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت پکن به دنبال این است که به‌عنوان شریکی برای مسکو و کی‌یف در مسیر دستیابی به توافق صلح عمل کند.

وانگ یی گفت: «ما از [طرف‌های درگیری]می‌خواهیم که قبل از هر چیز بر اساس منافع شهروندان خود هدایت شوند و همچنین به حاکمیت یکدیگر احترام بگذارند.»


12097586
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا بار دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی در جریان حملات وحشیانه‌اش به بیروت حمایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، مردم سودان همچنان با شرایط بهداشتی نامناسب به دلیل فقدان امنیت، حملات، کمبود دارویی و تجهیزات پزشکی، نیرو‌های بهداشت و درمان روبرو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت لبنان از آمادگی خود برای تخلیه بیمارستان‌های ضاحیه جنوبی بیروت به دلیل ادامه حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای نسبت به پیامد‌های حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و سوق دادن منطقه به سمت تشدید تنش هشدار داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر خارجه ترکمنستان اظهار داشت برای تأمین امنیت در منطقه باید به مردم افغانستان در بازسازی اقتصاد این کشور و حل مسائل بشردوستانه کمک شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توفان هلن ده‌ها میلیارد خسارت و ۴۴ کشته در جنوب شرقی آمریکا بر جای گذاشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با افزایش هزینه‌های اقتصادی نزدیک به ۱۲ ماه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه موسسه اعتبارسنجی مودیز برای دومین بار در سال رتبه اسرائیل را کاهش داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای چینی‌اش، نسبت به حمایت نظامی پکن از مسکو انتقاد کرد و آن را در تضاد با ادعای مقام‌چینی مبنی بر برقراری صلح در اوکراین دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری گزارش دادند که حزب الله لبنان با تعداد زیادی موشک مناطقی در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بعد از حدود یک سال از جنگ و ویرانی در غزه به بدترین شکل ممکن موضع کشور‌های عربی هنوز سوال برانگیز است. 

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است