اجتماعی 08:36 - 09 مهر 1403
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست گفت:با تأسیس خانه‌های محیط زیست در مدارس، نسل جدید به نیرو‌های آگاه و متعهد در حفظ زمین تبدیل می‌شوند.

خانه‌های محیط زیست؛ انقلاب سبز در مدارس ایران

امیر عبدوس مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  خانه‌های محیط زیست به عنوان یک رویکرد نوآورانه در آموزش و فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی، در مدارس ایران تأسیس می‌شوند. هدف این خانه‌ها ایجاد آگاهی، ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و آموزش مهارت‌های پایدار به دانش‌آموزان است. گرچه آمار دقیقی از درصد مدارس دارای خانه محیط زیست در دسترس نیست، اما تلاش‌های گسترده‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست ایران برای توسعه این برنامه در مدارس انجام شده است.

او ادامه داد: خانه‌های محیط زیست در مدارس در راستای آموزش دانش‌آموزان برای درک بهتر مسائل زیست‌محیطی از جمله تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، منابع طبیعی و تنوع زیستی فعالیت می‌کنند. این فضا‌ها به دانش‌آموزان فرصت می‌دهند تا به‌صورت عملی و با شرکت در فعالیت‌های گروهی، مهارت‌های لازم برای حفظ و بهبود محیط زیست را بیاموزند. همچنین، این خانه‌ها به‌عنوان محلی برای اجرای پروژه‌های محیط زیستی مانند بازیافت، باغبانی شهری و مصرف بهینه انرژی نیز عمل می‌کنند.

عبدوس تصریح کرد: از جمله اهداف دیگر تأسیس خانه‌های محیط زیست در مدارس، افزایش مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با محیط زیست و تشویق آنها به ایفای نقش فعال در جامعه است. به این ترتیب، نسل جدید با توجه به چالش‌های زیست‌محیطی پیش رو، آگاهی بیشتری خواهد داشت و از دوران مدرسه به شهروندانی مسئول و آگاه تبدیل می‌شود.

او گفت: در مجموع، تأسیس خانه‌های محیط زیست در مدارس گامی اساسی در راستای آموزش پایدار و ترویج فرهنگ محیط زیستی است که می‌تواند نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی و مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی در آینده ایفا کند.

خبرنگار:عطیه رضایی


12098540
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و مرکز کنترل پلیس راهور فراجا از ترافیک نیمه‌سنگین در پنج محور کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه رسیدگی به پرونده آقای محمد رضا سعدی مدیر مسئول روزنامه «جهان صنعت» امروز  با حضور اعضای هیات منصفه در شعبه یک دادگاه کیفری برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس بالینی گفت: با حفظ خونسردی، تعیین مرز‌های محکم و کاهش تعاملات غیرضروری، می‌توانید افراد مزاحم را از ذهن خود دور کرده و آرامش را به زندگی‌تان بازگردانید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جهانگیر گفت: وقوع جرم اختصاص به اتباع ندارد و در همه بخش‌ها به خصوص در حاشیه شهرها به دلیل اینکه امکانات کمتر و محرومیت‌ها بیشتر است ممکن است جرم اتفاق بیفتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز آموزش محیط‌ زیست و تربیت محیط‌بان گفت: محیط‌بانان با مهارت‌های تخصصی و دانش به‌روز، در خط مقدم حفاظت از طبیعت قرار دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی گفت: با توسعه سیستم‌های بازیافت و حمایت‌های اجتماعی، زباله‌گردی به گذشته سپرده می‌شود.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» یک کارشناس محیط زیست گفت: دریاچه ارومیه اکنون به یک تالاب فصلی تبدیل شده است و با ادامه این روند، در آینده ای نه چندان دور به سرنوشت دریاچه آرال دچار شده و ناپدید خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا، از انسداد موقت محور هراز به منظور انجام عملیات تجهیز و نصب روشنایی در تونل‌های تکاور و وانا خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی قوه قضاییه از همکاری با سازمان مهاجرت برای استفاده از فرصت های اتباع و ساماندهی مهاجران غیرمجاز در ایران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مردی که همسرش را با ضربه‌های مشت به قتل رسانده و یک روز بعد نیز خودش را به پلیس تسلیم کرده است در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است