علمی فناوری 11:18 - 09 اردیبهشت 1403
میلیون‌ها گوشی اندرویدی دارای یک ویژگی خاص به نام «صرفه‌جویی در مصرف باتری فوق‌العاده» هستند که می‌تواند میزان شارژدهی را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

حفظ باتری گوشی‌های اندرویدی تا سه روز

میلیون‌ها گوشی اندرویدی دارای یک ویژگی خاص هستند که می‌تواند میزان شارژدهی را به شکل چشمگیری افزایش دهد، اما برخی از کاربران از وجود آن بی‌اطلاع هستند.

این قابلیت "صرفه جویی در مصرف باتری فوق العاده" نام دارد و برای زمانی طراحی شده که به حداکثر عمر باتری نیاز دارید.

این سطح بالاتری از حالت معمول صرفه جویی در مصرف باتری است که از برنامه‌ها و ویژگی‌های غیرضروری جلوگیری می‌کند.

با استفاده از حالت صرفه جویی در مصرف باتری فوق العاده، گوشی شما اکثر برنامه‌ها را موقتاً متوقف می‌کند، ویژگی‌های بیشتری را غیرفعال می‌سازد و عملیات را کند می‌کند. با این حال، ویژگی‌های اساسی سیستم مانند تلفن، پیامک، ساعت و تنظیمات همچنان فعال خواهند ماند.

شرکت گوگل در یادداشتی رسمی اعلام کرده این ویژگی می‌تواند به گوشی شما کمک کند تا ۷۲ ساعت دوام بیاورد، در حالی که عمر معمول یک باتری حدود ۲۴ ساعت است.

این یادداشت از تجربه یکی از کاربران گوشی گوگل پیکسل نقل قول می‌کند که مجبور شد این ویژگی را در حین جستجو برای یک سگ گمشده در جنگل فعال کند. او گفت: عملکرد گوشی غیرمعمول بود و با قدرت کار می‌کرد.

برای فعال سازی حالت صرفه جویی در مصرف باتری فوق العاده، ابتدا باید از داشتن یک گوشی اندرویدی مناسب مطمئن شوید. گوگل توضیح می‌دهد که این ویژگی در گوشی‌های پیکسل ۳ و جدیدتر از جمله گوشی تاشو وجود دارد.

برای فعالسازی، به تنظیمات > باتری > صرفه جویی در مصرف باتری > صرفه جویی در مصرف باتری فوق العاده بروید. می‌توانید برنامه‌هایی را که اجازه دارند در این حالت کار کنند نیز تنظیم کنید.

برای بیشترین صرفه جویی، فقط به برنامه‌های ضروری اجازه فعالیت دهید. در تنظیمات > باتری > صرفه جویی در مصرف باتری > صرفه جویی در مصرف باتری فوق العاده > برنامه‌های اساسی، برنامه‌های مورد نیاز را انتخاب کنید.

زمانی که این حالت فعال است، اکثر برنامه‌های گوشی به طور موقت متوقف می‌شوند. می‌توانید انجام برخی برنامه‌های خاص را از حالت توقف موقت خارج کنید اگر به آنها نیاز دارید.

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر سه روز بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی استفاده کنید که در مقایسه با عمر ۲۴ ساعته معمول باتری‌ها، بسیار چشمگیر است.

منبع: سیتنا


12051308
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام در پایه اول خود اقدام کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران، از آغاز ثبت نام اعطای وام به کسب و کار‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان ثبت درخواست تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور با موافقت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به مدت دو روز تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اخترشناسان انتظار دارند که سیارکی موسوم به ۲۰۲۴ JR ۱ به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین برسد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ماموریت جدید پارک‌های فناوری در ایجاد ارزش افزوده متناسب با آمایش سرزمینی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به پیشرفت‌های علمی این دانشگاه، تاکید کرد:مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در منطقه دور از دسترس نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد ملی جمعیت از استخدام بیش از ۱۵۷۰ ماما در سراسر کشور با مجوز سازمان امور استخدامی در سال گذشته خبر داد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دلیل عقب‌افتادن پرتاب فضاپیمای استارلاینر که قرار بود حامل فضانوردان ناسا باشد، مشکل دریچه اکسیژن در سکوی موشک اطلس V ذکر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرشیدی گفت:آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماما‌ها در سراسر کشور است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی یک پژوهشگاه، مشارکت با بخش خصوصی برای تکثیر گاوهای گوشتی پربازده را راهی برای افزایش خودکفایی گوشت کشور دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است