اقتصادی 11:37 - 16 تیر 1403
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تاکنون ۸۰۰ مگاوات رمزارز غیرمجاز جمع آوری شده که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ است و با مصرف استان سمنان برابری می‌کند.

۸۰۰ مگاوات رمزارز غیرمجاز جمع آوری شد

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگوی رادیویی «رادیو ایران» گفت: در خرداد رکورد مصرف برق سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و امروز ۱۶ تیر ماه روز گرمی است و شاهد افزایش دمای ۲ تا ۳ درجه‌ای نسبت به هفته گذشته در برخی از استان‌ها هستیم.

او افزود: پیشبینی می‌کنیم امروز نصاب جدیدی در تقاضای برق رقم بخورد و اعدادی که پیشبینی شده حدود ۷۵ هزار مگاوات است که عدد بزرگی است و تامین آن بسیار سخت و دشوار است و همکاران ما در تلاش برای تامین پایدار برق هستند.

این مقام مسئول در خصوص رمزارز‌های غیرمجاز گفت: قیمت برق در کشور ما یارانه‌ای است و افرادی که از شبکه عمومی برق برای استخراج غیرمجاز رمزارز استفاده می‌کنند، حقوق بقیه را ضایع می‌کنند. اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی شده و از ابتدای طرح حدود ۸۰۰ مگاوات که معادل مصرف استان سمنان است کشف شده و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است. جریمه آنها نیز معادل ۱۰۰ برابر تعرفه برق مناطق گرمسیر است.

او افزود: امکان استخراج رمزارز از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خرید برق از تابلو برق سبز فراهم شده و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از این روش اقدام به دریافت مجوز و استخراج رمز ارز کنند.


12070503
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار ۱۴ میلیون هکتار اراضی مستعد پخش سیلاب در کشور وجود دارد و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در مدیریت سیلاب اثرگذار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار مسکن گفت: مستاجران باید برای دریافت کد رهگیری رایگان به سامانه خودنویس مراجعه کنند و هزینه‌های میلیونی دیگری پرداخت نکنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، صادر کنندگان خدمات برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تکلیفی بابت رفع تعهد ارزی ندارند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بیش از دو دهه از اجرای طرح مسکن مهر می‌گذرد، اما هنوز بسیاری از متقاضیان واحد‌های خود را تحویل نگرفته‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک در تمامی محور‌های شمالی کشور سنگین بوده و در محور‌های منتهی به تهران هم شاهد افزایش سنگین تردد خودرو‌ها هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا شنبه تا اواسط هفته شاهد وزش باد شدید و رگبار پراکنده در نوار شرق و شمال شرق کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز را شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۱ مهر به ۲۳.۷۳ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۱.۸۵ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به تسریع در جابه‌جایی محصولات برداشت شده اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است