فرهنگی‌هنری 15:14 - 14 مهر 1403
پیام محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان منتشر شد.

پرواز خیال‌ های دور و دراز در آسمان جشنواره کودک

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی پیامی به سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارسال کرد، متن این پیام به شرح زیر است:

خدا را شاکرم که امروز، بار دیگر، شاهد برگزاری باشکوه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان هستیم. رویدادی خاطره ساز  که با همه اوج و فرودها، همیشه، گرمابخش و شورآفرین در سپهر سینمایی کشور بوده است.

تردیدی نیست که کودکان و نوجوانان، بزرگ ترین و درخشان ترین ثروت جامعه و سرمایه ملی به شمار می آیند و آینده این سرزمین، در دستان این نسل خلاق و نواندیش است- دنیای پاک و پرشور و نشاطی که در آن، الگوهای امیدآفرین و الهام‌بخش برای جامعه و آیندگان شکل می گیرد- و جامعه همواره، محتاج خیالات ناب کودکانه آن هاست تا رنگ تازه‌ای بیابد.

ازین رو، برنامه‌ریزی برای شکوفایی، تعالی و رشد این گنج های بالقوه ضرورتی اجتناب ناپذیر است. نگاه صمیمی به این دنیای رنگارنگ، جهان تازه یی را نوید خواهد داد.

در این راستا، جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان پاسداشت منطقی و معنادار همین نگاه است. این جشنواره درحالی به سی و ششمین دوره خود پا می‌گذارد که توانسته است مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها و بضاعت‌های سینمای کودکان و نوجوانان را طی چند دهه به نمایش بگذارد و هنوز،  تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل آن فاصله داریم.

در سال های اخیر،  از سوی سازمان سینمایی، اهتمام ویژه‌ای روی فیلم های کودک ونوجوان، صورت گرفته است که خوشبختانه، امروز، افق و  جهش امیدوارکننده این حوزه در زمینه رشد مخاطب و اقتصاد بهتر  آن را شاهد هستیم، و این گونه سینمایی در اکران، بازاریابی و ارزآوری  موفق تر ظاهر شده است. حضور چشمگیر تعدادی از  آثار این حوزه، در «بازارهای ملی و بین‌المللی» دلیل محکمی براین ادعاست و این دستاورد را ، محصول همت و هم افزایی بخش های دولتی و خصوصی می دانیم.

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز به مثابه فرصتی گرانمایه در حالی میزبان ضیافت پرواز خیال‌های دور و دراز کودکی و تصویر پاک، منزه و عاری از خشونت دنیای کودکان و نوجوانان با جادوی سینماست که سیر حوادث منطقه، در آرایه ایی تلخ و اندوهبار، چهره بی‌نقابی از وحشی گری، سبعیت و خشونت ذاتی رژیم صهیونیستی را در جامه نسل کشی و کشتار بی‌رحمانه کودکان و نوجوانان معصوم و بی گناه فلسطین، غزه و لبنان به نمایش گذاشته است.

بی گمان، نباید و نمی توان چشم بر این صحنه های ضدانسانی و فجایع دلخراش بست چرا که رسالت هنر و هنرمند در چنین بزنگاه هایی عیان می شود.

 سینمای امروز ما می تواند با استفاده از فرهنگ، ادبیات و تمدن غنی ایرانی و اسلامی، بستر رویش و پرورش نسل‌های آگاه، م‍ؤمن و شجاع و متعهد به آرمان‌های انسانی، ملی و بشری باشد و این رویداد ریشه دار فرهنگی هم، می‌تواند با تکیه بر پیشینه طولانی و پربار و جایگاه اجتماعی و تاریخی خویش، این مسیر را برای فیلمسازان و هنرمندان هموارتر سازد.

برگزاری این جشنواره خاطره ساز به میزبانی شهر اصفهان، محصول تلاش جمعی مراکز مختلف، بویژه،  «شهرداری اصفهان» و «بنیاد سینمایی فارابی» است که جا دارد از تلاش همه حامیان، هنرمندان و دست اندرکاران بویژه شهردار محترم اصفهان و دبیر پرتلاش این جشنواره  تشکر و قدردانی نمایم.

همچنین، با قلبی اندوهبار به خاطر شهادت مجاهد کبیر سیدحسن نصرالله و جمعی از ستارگان جبهه مقاومت در این ایام و نیز، عرض تسلیت به ملت ایران و مردم شریف اصفهان به خاطر شهادت سرلشگر عباس نیلفروشان ، در این واپسین روزهای خدمت در مقام رئیس سازمان سینمایی برای این رویداد مهم فرهنگی در شهر و دیار هنر و تمدن اصفهان آرزوی موفقیت فزاینده دارم.

محمد خزاعی

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور


12100851
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام خسروپناه درباره علت رویارویی استعمار با زبان فارسی گفت: زبان فارسی حامل فرهنگ حکمی است و شاهنامه فردوسی نظم حماسی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شبکه نمایش سیما به مناسبت هفته نیروی انتظامی، این هفته چند فیلم پلیسی را ساعت ۲۱ پخش می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه «طنزیم» از امروز شنبه ۱۴ مهرماه ساعت ۱۷ هر روز شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیام محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» موزه سینما بخش هایی از گفتگوی « ابراهیم حقیقی» طراح گرافیک، عکاس و کارگردان هنری را منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سریال «با سال تماس بگیر» از فردا هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه تماشا پخش خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آکادمی اسکار در تازه‌ترین ارزیابی خود، بار دیگر نام جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران را در فهرست جشنواره‌های مورد تأیید خود قرار داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند مهییج و جذابی «بر فراز آلپ» هر روز حوالی ساعت ۹ صبح از شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه «قرارگاه نصرت» که درباره شهید علی هاشمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس است، مراحل پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «به افق فلسطین» از ساعت ۲۱ یکشنبه مورخ ۱۵ مهر ماه آغاز و به مدت ۲۴ ساعت به روی آنتن افق سیما نقش می‌بندد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است