علمی فناوری 20:00 - 13 مهر 1403
آخرین آپدیت گوگل مپ با مشکلاتی برای کاربران اندروید همراه بوده است.

آخرین آپدیت گوگل مپ؛ خبری بد برای کاربران اندروید

گوگل مپ با ویژگی‌های الهام گرفته از Wise در CarPlay و Android Auto، از جمله ویژگی‌های گزارش تصادف مستقیماً روی صفحه اطلاعات سرگرمی خودرو، گسترش یافته است.

علاوه بر این، Google Maps یک سرعت‌سنج در CarPlay دریافت کرده و همچنین شروع به وارد کردن داده‌های بیشتری از Wise نموده است که همه این تغییرات مردم را در مورد استراتژی بلندمدت گوگل متعجب کرده است، به خصوص که این غول جستجو به شکاف ویژگی‌ها بین Google Maps و رقبا می‌پردازد.

مشکلاتی در سیستم‌های عامل اندروید

صرف‌نظر از برنامه‌های بلندمدت مبهم گوگل، نقشه‌های آن در تمامی پلتفرم‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، با این حال، تعداد فزاینده‌ای از کاربران اندروید مطمئناً خلاف این فکر می‌کنند.

بسیاری از کاربران اندروید خاطرنشان کردند که آخرین به روز رسانی Google Maps منجر به از کار افتادن برنامه در دستگاه اندرویدی آن ها شده است، زیرا برنامه در صفحه بارگیری گیر می‌کند، این مرحله را رد نمی‌کند و نقشه روی صفحه ظاهر نمی‌شود.

قابل ذکر است که چنین خطا‌هایی در دنیای اندروید بسیار رایج است، چرا که تعداد افرادی که از مشکلات مشابه شکایت می‌کنند همچنان در حال افزایش است و به دلایلی کاربرانی که از این خطا رنج می‌برند برای گزارش آن به شبکه‌های اجتماعی متوسل نشده اند، بلکه با ارسال تنها یک ستاره به منوی نقشه‌های گوگل در فروشگاه رسمی آن نارضایتی خود را اعلام کرده اند.

صد‌ها کاربر دیگر همین مشکل را در فروشگاه Google Play گزارش کردند و آخرین به‌روزرسانی Maps را مقصر دانستند.

اصلاح اشکال

صرف نظر از این که کدام به‌روزرسانی مسئول این نقص است، به نظر نمی‌رسد آخرین نسخه Google Maps آن را اصلاح کند و کاربران ادعا می‌کنند که به‌روزرسانی دستی به آخرین نسخه Google Maps با بارگذاری جانبی، مشکل را حل نمی‌کند، زیرا برنامه در صفحه بارگیری متوقف می‌شود.

 خوشبختانه، در حالی که گوگل در مورد این نقص سکوت کرده است، راه حلی وجود دارد، کاربران قبلاً راهی برای بازیابی Google Maps در دستگاه‌های اندرویدی خود پیدا کرده اند.

موضوع به پاک کردن داده‌ها از صفحه تنظیمات گوشی اندرویدی خود با رفتن به منوی تنظیمات، جستجوی برنامه‌ها، سپس Google Maps و کلیک کردن روی گزینه‌های پاک کردن داده خلاصه می‌شود.

با این حال، برخی از کاربران ادعا می‌کنند که با این کار نقشه گوگل بازیابی نمی‌شود، در این صورت باید برنامه را دانگرید کنید، برای این کار باید نسخه قدیمی‌تر را دانلود کنید و اگر نسخه ۱۱.۱۴۵ مقصر است، باید نسخه ۱۱.۱۴۴ یا قبل از آن را دریافت کنید.

کاربرد جایگزین

در همین حال، کاربرانی که نمی‌توانند نقشه‌های گوگل را در اندروید اجرا کنند، در صورت تمایل به یک راه‌حل ناوبری، می‌توانند به طور موقت به برنامه دیگری تغییر کاربری دهند.

منبع: ارم نیوز


12100522
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فی‌فی لی، ملقب به «مادرخوانده هوش مصنوعی» در اجلاس رهبری هوش مصنوعی مسئولانه Credo AI گفت که نمی‌داند AGI دقیقا چیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آخرین آپدیت گوگل مپ با مشکلاتی برای کاربران اندروید همراه بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناسان بر این باورند که از طریق تغییر آنچه فکر می‌کنید و آنچه انجام می‌دهید، می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی مطلوبی را در خود پرورش دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ ضمن تایید مشکلات ایجادشده برای تعدادی از گوشی‌های قدیمی‌اش به‌دلیل انتشار آپدیتی معیوب، راهکار رفع مشکل را ارائه کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان به دنبال استفاده از فناوری‌های ارزان‌تر و ساده‌تر نظیر باتری‌های یون سدیم هستند و در این بین فناوری‌نانو کمک زیادی به ساخت کاتد‌های جدید برای این نوع باتری‌ها کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف مکمل‌های ویتامین «دی» به میزان قابل ملاحظه‌ای سلامت سوخت و ساز قلب را بهبود می‌بخشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انفجار هسته ای، ابزاری است که از زمین در برابر خطرات کیهانی محافظت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان غذا و دارو تعدادی از فرآورده‌های غذایی غیرمجاز را معرفی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ اعلام کرد که نسخه‌ی پایدار به‌روزرسانی One UI 7 را همراه با سری گلکسی S 25 در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان گذر شگفت انگیزی از سیارک 2024ON را که شکل آن شبیه یک آدم برفی است، در امتداد مسیر سیاره زمین ثبت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است