فرهنگی‌هنری 10:18 - 14 مهر 1403
معاونت صدای رسانه ملی در سالگرد عملیات طوفان الاقصی برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شوند.

سالروز آغاز طوفان الاقصی همراه با رادیو

معاونت صدای رسانه ملی با آغاز شروع طوفان الاقصی در مهر ماه سال گذشته تلاش کرد تا در قالب برنامه‌های مختلف شبکه‌های رادیویی از ابعاد مختلف به این موضوع بپردازد و با پخش برنامه‌های خبری، تحلیلی، گفتگو و ... خوراک حقیقی برای مخاطبان فراهم کند تا مخاطبان در این جنگ ترکیبی بدانند کجای جهان ایستاده اند. اکنون با تدبیر معاونت صدا و در ادامه برنامه ریزی‌های مدونی که انجام داده ویژه سالگرد این عملیات برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که در سالروز این عملیات از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شوند.



رادیو ایران؛ همراهی با «بحث روز»

برنامه «بحث روز» در سالگرد طوفان الاقصی به صورت ویژه از رادیو ایران تقدیم می‌شود. با توجه به جنایات اخیر رژیم غاصب و کودک کش اسراییل و شهادت سید حسن نصرالله، این برنامه به تهیه کنندگی فاطمه ربانی با ادامه دار بودن راه مقاومت و پیروزی حق بر باطل روانه آنتن می‌شود. همچنین برنامه «جهان سیاست» نیز در این روز تاریخی مروری بر دستاورد‌های «طوفان الاقصی» دارد. برنامه‌های دیگر شبکه همچون «سلام صبح بخیر، خانه و خانواده، ایرانشهر و غزه در اوج» نیز به این حماسه بزرگ خواهند پرداخت.

رادیو فرهنگ؛ طوفان الاقصی و آینده منطقه

رادیو فرهنگ در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» مروری بر این روز و «طوفان الاقصی و آینده منطقه» دارد. برنامه «سرزمین من» به بررسی دستاورد‌های طوفان الاقصی و نقش محور مقاومت در نشان دادن ضعف رژیم صهیونیستی اختصاص دارد. «مستند فرهنگ» نگاهی تاریخی و ریشه‌ای به چگونگی اشغال سرزمین فلسطین خواهد داشت.

رادیو تهران؛ بام تهران

شبکه رادیویی تهران به مناسبت روز جهانی حماسه فلسطین طوفان القصی به همت چهار گروه برنامه ساز روی آنتن می‌رود. برنامه صبحگاهی «بام تهران»، «باغ فردوس»، برنامه عصرگاهی رادیو تهران و «باغ فیض» به ابعاد مختلف این عملیات، تاثیرات و رهاورد‌های سیاسی و منطقه‌ای می‌پردازد. در بخشی از برنامه در گفتگو با کارشناسان عملیات طوفان الاقصی و غافلگیری رژیم غاصب صهیونیستی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مستند ویژه گروه تاریخ و معارف به همین مناسبت و با محوریت حماس روی آنتن می‌رود.

رادیو ورزش؛ مستند در برابر تاریکی

مستند «در برابر تاریکی» رادیو ورزش، روایتی متفاوت از زندگینامه ورزشکاران خارجی در رشته‌های مختلف است که حامی فلسطین‌اند و رویکرد‌های ضد اسراییلی دارند. این برنامه در هر قسمت سراغ زندگی یکی از ورزشکاران رفته است که می‌توان به کریستیانو رونالدو، محمد صلاح، فتحی نورین، ماردونا، اریک کانتونا، مایک تایسون، کریستین زیمرمن و ... اشاره کرد.

رادیو صبا؛ مستند طوفان الاقصی

رادیو صبا در برنامه‌های زنده «صبح صبا، عصر صبا و صباهنگ» به بررسی عملیات طوفان الاقصی می‌پردازد. همچنین «مستند طوفان الاقصی» را به تهیه کنندگی هدیه درویش به همین مناسبت تقدیم مخاطبان می‌کند. این مستند با موضوع نقش عملیات طوفان الاقصی در برملا شدن اقدامات ضد بشری تمدن‌هایی غربی علیرغم شعار‌های حقوق بشری را برای مخاطبان بازگو می‌کند.  

ایرانصدا؛ غزه از بازگشت می‌نویسد

همزمان با فرارسیدن سالگرد طوفان الاقصی ایران صدا کتاب گویای «غزه از بازگشت می‌نویسند» را منتشر کرده است. این کتاب شامل ۱۶ داستان است و روایت جوانان بیست ساله‌ای است که اگر چه صدای بمب و گلوله و برنامه‌های عامدانه اسرائیل برای آن‌ها همراه تک تک لحظات زندگی آن‌ها بوده، اما داستان هایشان به ما می‌آموزد که چگونه باید روحی تسخیر ناپذیر و اراده‌ای ناگسستنی داشت.   پایگاه موسیقی ایران صدا نیز پادکست طوفان مقاومت را تولید کرده است. پایگاه سخنرانی ایران صدا همزمان با سالگرد طوفان الاقصی مجموعه‌ای از سخنرانی سخنرانان مشهور کشور از جمله فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سخنرانی ناصر رفیعی، علی اکبر رائفی پور، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، حسن رحیم پورازغدی و... را به مدت بیش از ۶۰۰ دقیقه منتشر کرده است.  

رادیو معارف؛ عصرجوانی

شبکه رادیویی معارف به مناسبت سالگرد در برنامه‌های شبکه به این موضوع می‌پردازد. مجله صبحگاهی زنده «مهربان باشیم» به موضوع مظلومیت فلسطین و جنایات اسرائیل غاصب و تشریح رویداد‌های منطقه اختصاص دارد. برنامه «عصر جوانی» به موضوعاتی از قبیل معرفت و شناخت جوانان نسبت به جبهه مقاومت و دفاع در برابر ظلم خواهد پرداخت. پوشش اخبار مقاومت مردم فلسطین، حزب الله لبنان و جنایات رژیم اشغالگر در فواصل برنامه‌ها روی آنتن می‌رود. پخش بیانات رهبر معظم انقلاب با موضوع مرتبط با عملیات طوفان الاقصی از دیگر تولیدات این شبکه است.

رادیو قرآن؛ وعده صادق

شبکه رادیویی قآن ویژه این ایام برنامه «وعده صادق» را پخش می‌کند. برنامه‌های «طلیعه، محیا و جشنواره قرآنی ۱۰۰» از دیگر تولیدات در نظر گرفته شده برای این شبکه است. آنونس‌هایی نیز باصدای قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط شهید نصرالله و سایر شهدای مقاومت تهیه شده که در فواصل برنامه‌ها پخش خواهد شد.

رادیو اقتصاد؛ رهیافت

شبکه رادیویی اقتصاد در مجله تحلیلی «رهیافت» در سالروز جهانی حماسه فلسطین، به بررسی ابعاد عملیات افتخارآمیز طوفان‌الاقصی به‌عنوان نقطه عطف تاریخی در معادلات منطقه و جهان می‌پردازد. فشار‌های داخلی و خارجی بر کابینه فعلی رژیم اشغالگر، بحران و شکاف ایجادشده در جامعه صهیونیستی، عملکرد محور مقاومت در این مدت و چشم‌انداز آینده مقاومت تحت تاثیر اتفاقات اخیر از محور‌های موضوعی برنامه در گفتگو با کارشناسان سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

رادیو نمایش؛ طوفان سخت

برنامه «طوفان سخت» به صورت زنده روی آنتن رادیو نمایش می‌رود که از جنبه‌های مختلف نگاهی دارد به آنچه که در یک سال گذشته پس از این عملیات در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی در منطقه گذشته است. علیرضا تابان و نسرین زارع گویندگان برنامه هستند.

رادیو سلامت؛ پیامی برای مردم فلسطین

شبکه رادیویی سلامت در برنامه" به زندگی سلام کن "با موضوع یک پیام برای مردم فلسطین برای بزرگداشت جهاد تاریخی الاقصی و نتایج آن در مقاومت را پخش می‌کند. همچنین بخش خبری ویژه «۱۰۲ ثانیه با غزه» با بررسی تحولات فلسطین در روز‌های اخیر تقدیم شنوندگان می‌شود. برنامه «عصری نو» با محوریت همدردی و همبستگی با مردم فلسطین و لبنان روی آنتن می‌رود.

رادیو پیام؛ آخرین رویداد‌ها

رادیو پیام در ۶ بخش ۴ ساعته و در قالب متن گوینده بصورت شناور به موضوع طوفان الاقصی می‌پردازد. برنامه «پیام مقاومت» با موضوع بررسی آخرین تحولات در خصوص جبهه مقاومت، برنامه «پیام روز» با محوریت اطلاع رسانی در خصوص تحولات جبهه مقاومت و برنامه «آخرین رویدادها» با هدف آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص آخرین رویداد‌ها و اطلاعات جبهه مقاومت روانه آنتن می‌شوند.

 


12100679
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «نوسان» با محوریت جنگ غزه و حمایت از محور مقاومت به بازدید سه میلیونی در تلوبیون رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «داستان آمریکایی» با گویندگی ۲۸ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از برگزاری نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب در مصلی تهران و حضور باشکوه مردم، اهالی قلم و هنر دست به قلم شدند و برای «جمعه نصر» اشعاری سرودند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به همراه مشاورعالی این مجموعه با حضور در دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در جریان فعالیت های این رویداد ملی قرار گرفتند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در بیست‌ویکمین حراج تهران که به صورت آنلاین ۲۰ مهر برگزار می‌شود، آثاری از هنرمندان معاصر و ۳۵ چهره جدید ارائه خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه هفته کودک و نوجوان نشست اینترنت بهتر برای کودکان (کوداپیا) در موزه سینما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر هنری ششمین جشنواره‌ی ملّی موسیقی امیرجاهد از رقابت‌های بخش دونوازی و گروه‌نوازی موسیقی پاپ و کلاسیک خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر علمی اجلاس مدیران و مسئولین مراکز دانشگاهی و دپارتمان‌های زبان فارسی ایران و دیگر کشور‌های آسیایی گفت: زبان فارسی پیامش عاشقی و مهر است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: فیلم شه‌سوار نشان می‌دهد شما ایده داری و سعی می‌کنی قهرمان بسازی؛ موضوعی که در سینمای ایران وجود ندارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت صدای رسانه ملی در سالگرد عملیات طوفان الاقصی برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است