سیاسی 11:42 - 01 تیر 1394
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را در راستای روند مذاکرات تحلیل کرد و گفت که تلاش شده نسخه اصلاح شده این طرح تسهیل کننده روند کار مذاکره کنندگان باشد.

منصوری آرانی: نسخه اصلاح شده طرح هسته‌ای مجلس روند مذاکرات را تسهیل می‌کند

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ متن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای با توجه به دیدگاه‌های مختلفی که در مجلس وجود دارد نسخه تعدیل شده‌ای آن است که باعث می‌شود به هیچ عنوان دست تیم مذاکره کننده بسته نشود. در حالی که طرح قبلی می‌توانست موجب بستن دست مذاکره کنندگان شود.

وی افزود:‌ در این طرح راهبردها و خطوط قرمز شفاف شده و در تاکتیک‌ها سعی شده دست تیم مذاکره کننده باز باشد تا این امر به روند کار کمک کند. ما معتقدیم این طرح می‌تواند به طرف مقابل مذاکره فشار بیاورد که بدانند مجلس حساس است و در عین حال خط قرمزها نیز شفاف شده و همه جوانب امر در این طرح پیش بینی شده است.

نماینده مردم آران و بیدگل در مجلس ادامه داد: مجلس موظف به صیانت از حقوق مردم است که ما باید وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهیم . مهم این است که دست تیم مذاکره کننده را نبسته‌ایم و مانعی بر سر راه آنها قرار نداده‌ایم بلکه سعی کرده‌ایم در این طرح به گونه‌ای پیش برویم که کمترین مانع پیش پای مذاکره کنندگان باشد و این طرح بتواند روند کار را تسهیل کند.

منصوری آرانی با بیان این که این طرح در ادامه روند مذاکرات قابل تحلیل است اظهار کرد: نسخه اصلاح شده طرح تفاوت زیادی با متن قبلی طرح دارد که ممکن بود در روند مذاکرات ایجاد مانع کند.

انتهای پیام


6612692
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات نظامی آمریکا و انگلیس به بخش‌هایی از صنعا، الحدیده و دیگر مناطق یمن را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل منطقه گفت: وعده صادق ۲ برای جلوگیری از نظم نوین اسرائیل، تلاش برای بازدارندگی و مهار ماشین جنگی رژیم صهیونیستی بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی به همایش گرامیداشت روز ملی دامپزشکی تصریح کرد: دامپزشکان به عنوان حافظان خط مقدم تأمین امنیت غذا، از ارکان اصلی در ارتقای سلامت جامعه هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عبدالله گنجی شایعه ترور سردار قاآنی را تکذیب کرد و آن را جزئی از عملیات روانی بعد از خطبه جمعه نصر دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست سران قوا امشب برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: دولت علاوه بر حمایت از توسعه هوش مصنوعی، در زمینه هماهنگی دستگاه‌های مربوطه مشارکت فعال خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه گفت: برای هر عملی یک عکس‌العملی از سوی ایران به صورت متناسب و مشابه خواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه گفت: ایران در هر شرایطی در کنار مقاومت خواهد ایستاد و هرگونه تهاجم به ایران توسط رژیم اسرائیل با پاسخ قوی‌تر مواجه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیران کل و مسئولان گروه‌های مقاومت فلسطینی در دیدار با عراقچی، از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مشروع ملت‌های منطقه علیه اشغالگری صهیونیستی تقدیر کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه تاکید کرد: هرگونه تهاجم به ایران از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ قوی‌تر مواجه خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است