بین‌الملل 10:37 - 14 مهر 1403
به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز برخی از مقامات پنتاگون با ارسال کمک به اسرائیل از آن جهت که موجب تشدید تنش‌های منطقه‌ای می‌شود، مخالفند.

نیویورک تایمز: در پنتاگون بر سر کمک به اسرائیل اختلاف نظر وجود دارد

در حالی که حملات اسرائیل در لبنان شامل تهاجمات زمینی و تشدید حملات هوایی گسترش می‌یابد، مقامات ارشد پنتاگون در حال بحث هستند که آیا افزایش حضور نظامی ایالات متحده در منطقه، باعث یک جنگ گسترده می‌شود یا آن را شعله ور می‌کند.

در ۱۲ ماه پس از آغاز جنگ غزه و حمله اسرائیل به این باریکه که یمن و لبنان به گونه‌ای ایران را نیز درگیر کرده است، پنتاگون مجموعه‌ای از تسلیحات از جمله ناو‌های هواپیمابر، ناوشکن‌های موشک هدایت شونده، کشتی‌های تهاجمی آبی خاکی و اسکادران‌های جنگنده را به منطقه اعزام کرده است.

پنتاگون این هفته اعلام کرد که «چند هزار» سرباز دیگر به منطقه اضافه خواهد کرد و اساساً قدرت هوایی خود را در غرب آسیا دو برابر خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید تجهیزات و نیرو‌های اضافی ایالات متحده برای کمک به اسرائیل برای دفاع از خود و محافظت از دیگر سربازان آمریکایی در پایگاه‌های سراسر منطقه مستقر هستند. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در مصاحبه‌ای در روز پنجشنبه گفت که وزارت دفاع آمریکا همچنان بر حفاظت از شهروندان و نیرو‌های آمریکایی در منطقه، دفاع از اسرائیل و کاهش تنش از طریق بازدارندگی و دیپلماسی متمرکز است. 

او گفت که حضور گسترده‌تر آمریکا درغرب آسیا به منظور «بازدارندگی از تجاوز و کاهش خطر یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر» است.

اما چندین مقام پنتاگون ابراز نگرانی کردند که اسرائیل یک کمپین تهاجمی فزاینده علیه حزب‌الله لبنان به راه انداخته است، زیرا می‌دانستند که ناو‌های جنگی آمریکایی و ده‌ها هواپیمای تهاجمی آماده کمک به هرگونه واکنش ایران هستند.

دانا استرول، مقام ارشد پنتاگون برای سیاست خاورمیانه تا سال گذشته، گفت: «در حال حاضر، موضع کافی در منطقه وجود دارد که اگر ایرانی‌ها وارد عمل شوند، ما می‌توانیم و از اسرائیل حمایت خواهیم کرد».

با این حال، ژنرال چارلز کیو براون جونیور، رئیس ستاد مشترک ارتش، حضور گسترده آمریکا در منطقه برای واکنش سریع به درگیری‌ها از جمله با چین و روسیه را زیر سوال برده است. 

از سوی دیگر، یکی دیگر از مقامات پنتاگون گفت: وقتی اسرائیل می‌داند که «برادر بزرگ» در نزدیکی است، حمله برای آن آسان‌تر است.

برخی مقامات پنتاگون به شرط ناشناس ماندن در مورد گفتگو‌های داخلی صحبت کردند. آنها گفتند که معامله با اسرائیلی‌ها برای پنتاگون دشوارتر شده است، زیرا اسرائیل به صراحت اعلام کرده است که قبل از انجام اقداماتی علیه آنچه که به عنوان تهدید وجودی تلقی می‌کند، به ایالات متحده هشدار نخواهد داد.

یکشنبه گذشته، مقامات دولت بایدن گفتند که با اسرائیلی‌ها صحبت کرده اند و معتقدند که آنها با تهاجم زمینی محدود به لبنان موافقت کرده اند. اما برخی دیگر از مقامات گفتند که حملات اسرائیل در این هفته بیشتر شبیه یک عملیات گسترده است. 

آمریکا روز سه شنبه نیز تعدادی از موشک‌های ایران را رهگیری کرد با این حال، برخی مقامات پنتاگون معتقدند حمایت گسترده آمریکا از اسرائیل، آن را از اقدامات روسیه در اوکراین و چین در تایوان دور می‌کند.

مترجم: پورکند


12100691
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نامزد جمهوری‌خواه امروز شنبه بار دیگر به پنسیلوانیایی باز می‌گردد که بیش از دو ماه پیش در آنجا مورد سوءقصد واقع شده بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان از انهدام یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات‌های امروز خود و حمله موشکی به پایگاه هوایی «رامات دیوید» خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۹۹ پزشک و متخصص پزشکی آمریکایی که داوطلب کار در غزه بودند از دولت بایدن خواستند فوراً حمایت از رژیم صهیونیستی را متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رزمایش مشترک میان مربیان روسیه و سربازان سوریه در بلندی‌های جولان سوریه برگزار شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رزمایش مشترک میان مربیان روسیه و سربازان سوریه در بلندی‌های جولان سوریه برگزار شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به ادعای یک نشریه آمریکایی پوتین در سال ۲۰۱۷ نگرش منفی ترامپ را نسبت به اوکراین شکل داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) در باره حملات احتمالی در سالگرد آغاز عملیات طوفان الاقصی هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس امور رژیم صهیونیستی با اشاره به عملیات «وعده صادق۲» ایران علیه رژیم صهیونیستی آن را عملیاتی قوی توصیف کرد که چهره خاورمیانه را تغییر خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به باور یک مفسر سیاسی آمریکا از مدت‌ها قبل تمام تلاش خود را برای تسهیل اقدامات نتانیاهو و «اعتبار بخشیدن به تبلیغات اسرائیل» به کار بسته است.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز برخی از مقامات پنتاگون با ارسال کمک به اسرائیل از آن جهت که موجب تشدید تنش‌های منطقه‌ای می‌شود، مخالفند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است