اقتصادی 07:54 - 15 مهر 1403
کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت تشکیل کانون سهامداران حقیقی و چالش‌های پیش روی آن نکاتی را مطرح کرد.

چالش‌های متعددی سر راه تشکیل کانون سهامداران حقیقی وجود دارد

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع تشکیل کانون سهامداران حقیقی یکی از دغدغه‌های دیرین فعالان بازار سرمایه است فعالانی که در طول سال‌های گذشته رشد بسیار زیادی را داشتند؛ در کنار آنها سهامداران عدالت حدود ۵۰ میلیونی را هم داریم و به هر حال آنها نیز جزئی از خانواده بورس محسوب می‌شوند و طبیعتا درخواست‌ها و نیاز‌هایی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: اتفاقی که تا به امروز شاهد بودیم این بود که به دلایل مختلف کانون سهامداران خرد تشکیل نشده است کانونی که به بنظر من یک الزام برای رساندن صدای این خانواده بزرگ به مسئولان برای پیگیری نیاز‌ها و منسجم کردن صداهاست.

او می‌گوید: نکته مثبت این است که مسئولان جدید سازمان بورس مطرح کردند که زمینه را برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی فراهم می‌کنند سخنی که امیدواری محسوب می‌شود در حالی که پیش از این اصلا در حوزه کاری پیش نمی‌رفت.

میرزایی می‌گوید: البته چالش‌های متعددی پیش روی این اتفاق مهم یعنی تشکیل کانون سهامداران حقیقی است از جمله تضاد منافعی که ممکن است بین برخی از فعالان بازار سرمایه، سهامداران و ارکان وجود داشته باشد؛ مدیریت کردن این تضاد منافع به نظر یکی از کلید‌های حل این ابر چالش است. نکته دوم این که جمعیت بسیار زیادی از فعالان بازار سرمایه وجود دارد و منتخب آنها طبیعتا قدرت زیادی در پیگیری مسائل خواهد داشت و همین مسئله هم این موضوع را خاص می‌کند و طبیعتا نمی‌شود بدون برنامه پیش رفت البته چالش‌های انتخاب و... هم مطرح است.

او می‌گوید: البته بنظر تمام چالش‌ها در عین سخت بودن قابل حل شدن است و باید تاکید کرد که یادمان نرود چه میزان سرمایه‌گذار مستقیم در بازار داریم و این بازار ما را خاص کرده است.


12101050
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: چهار سال پیش با اوراسیا وارد تجارت آزاد شدیم و تعرفه ها کاهش یافت یا صفر شد، در این مدت توسعه تجارت با کشورهای عضو این اتحادیه ۲.۵ برابر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: مصرف برق ۷۵ درصد مشترکین، زیرالگو (۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه) است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در این مطلب قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد یکشنبه ۱۵ مهر ماه را مشاهده می‌کنید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: متقاضیانی که در هفته گذشته مبالغ استرداد بلیت خود را در پروازهای داخلی دریافت نکرده اند طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی در اولویت لیست قرار دارند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یازرلو گفت: مسافرانی که در پرواز‌های لغو شده هفته گذشته نتوانسته اند مبالغ خود را بدون کسر جریمه استرداد کنند در اولویت دریافت بلیت پرواز‌های داخلی قرار دارند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت تشکیل کانون سهامداران حقیقی و چالش‌های پیش روی آن نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن تجدیدپذیر‌ها گفت: باید ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنیم تا ۱۸ هزار مگاوات ناترازی فعلی برق را جبران کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره توسعه ابزار‌های مالی بورس کالای ایران مزایای صندوق‌های طلا در بورس کالا را برای سرمایه گذاران تشریح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس امور مالیاتی گفت: اجرای کامل و شفاف طرح مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند زمینه را برای عادلانه‌تر کردن معافیت‌های مالیاتی در کشور فراهم کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است