فرهنگی‌هنری 13:11 - 26 خرداد 1394
مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس، امروز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ماه از ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.

تسنیم: مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر 270 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس، امروز سه‌شنبه 26 خرداد ماه از ساعت 16 آغاز خواهد شد. تشییع این شهدا از میدان بهارستان (مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران) آغاز شده و سپس با حضور گسترده مردم و مسئولین به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(ره)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و نهایتاً خیابان بهشت به‌سمت معراج شهدا ادامه خواهد داشت.

نقشه مسیر تشییع پیکر مطهر این 270 شهید دوران دفاع مقدس در ادامه می‌آید:

برای دیدن سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید:

26 خرداد ماه مصادف با سالروز شهادت 4 تن از سربازان و پیشگامان مبارزه با کاپیتولاسیون آمریکا، یعنی شهیدان بخارایی، امانی ، صفارهرندی و نیک‌نژاد می‌باشد. هنوز کار کارشناسی و ژنتیک برای شناسایی این شهدا انجام نگرفته است. روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بنا به تقاضای جمع کثیری از شهروندان تهرانی جهت تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس از جمله شهدای خط‌شکن و غواص تازه تفحص شده و اصرار بر تشییع آنان قبل از مرحله شناسایی نهایی، اقدام به برگزاری این تشییع کرده است. طبق اعلام سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تشییع اصلی این شهدا و انجام مراسم تدفین آنها بعد از تشخیص هویت و اطلاع رسانی به خانواده‌های‌شان تا 25 شوال یعنی سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام انجام خواهد شد.

چندی پیش پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند. سردار باقرزاده در این رابطه گفت: پیکر این شهدا متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند. برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آنها زنده به گور شدند.


6575807
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این مطلب، نگاهی کوتاه به زندگی شهید حسین املاکی و روایت همسر و دختر شهیدش داشته‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارگردان نمایش «لباسی برای مهمانی» گفت: بزرگترین حمایت تئاتر شهر اعتماد فرصت به بنده بود و معتقدم تئاتر نیاز به آموختن هر روزه دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نویسنده کتاب «الی بیت المقدس» گفت: با ظهور داعش حرکت جهانی «الی بیت المقدس» که برای کمک رساندن به مردم غزه انجام می‌شد، از بین رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی گفت: هنرمندان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و همه رخداد‌ها و افتخارات سیاسی، ورزشی و اجتماعی، عهد و دین خود را به انقلاب اسلامی و کشور ادا کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سریال «حبیب» با داستانی از مدافعان حرم و نبرد با داعش، به عنوان محصول مشترک ایران و سوریه، با کیفیت ۴K-HDR از شبکه فراتر روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «وداع با اسلحه» که به بررسی زندگی و فعالیت‌های یاسر عرفات، رهبر جنبش فتح و رئیس دولت خودگردان فلسطین می‌پردازد، امروز از برنامه «کافه مستند» شبکه افق پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «زیتون تلخ» به بررسی اوضاع سیاسی لبنان پس از حمله اسرائیل غاصب و وقایع مهمی، چون عملیات‌های استشهادی و کشتار صبرا و شتیلا می‌پردازد و از شبکه مستند پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرضیه اسکندری، نویسنده و پژوهشگر، با حضور در برنامه زمانه که به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می‌شود، اهمیت بیان تجارب جنگ و مقاومت را برای کودکان و بزرگسالان شرح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با حکم جبلی، رئیس رسانه ملی، امیر شایان‌مهر مسئول دفتر صداوسیما در چین شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بیست و پنجمین نشست از سلسله نشست‌های سیاستی و راهبردی اداره کل مطالعات رسانه و ارتباطات مرکز تحقیقات صداوسیما با موضوع «برنامه‌سازی کودک و نوجوان؛ تجربه‌ها، دیدگاه‌ها» برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است