ورزشی 12:57 - 15 مهر 1403
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان به تشریح آخرین وضعیت تیمش در اردوی قطر و آماده‌سازی برای حضور در مسابقات مقدماتی آسیا پرداخت.

چمنیان: از هر فرصتی برای پیشرفت بهره می‌بریم/ با تمام توان برای کسب افتخار تلاش می‌کنیم

عباس چمنیان در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در دوحه قطر، اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با پیگیری و تلاش فدراسیون فوتبال، در اردوی قطر فضایی برای ما فراهم شد تا ضمن برگزاری تمرینات باکیفیت و کار جدی در یک شرایط متفاوت نسبت به ایران، ۲ بازی دوستانه انجام دهیم. دیدار‌های تدارکاتی که خیلی برای ما ارزشمند بود و درس‌های خیلی زیادی از آنها گرفتیم. هرچند در هر ۲ مسابقه نتیجه را به عراق واگذار کردیم، اما پیام مثبتش این بود در بازی دوم نسبت به بازی اول، کیفیت عملکرد بچه‌ها فوق‌العاده رشد داشت.

وی افزود: از طرفی مشخص شد در زمینه برگزاری بازی‌های تدارکاتی به شدت دچار کمبود هستیم. هرچه بیشتر بازی کنیم تا بچه‌ها اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و به ثبات بیشتری برسند، خیلی به ما کمک می‌کند. حتی در فاصله یک بازی، بازیکنان ما رشد خیلی خوبی نشان دادند. می‌توانستیم در بازی دوم با اختلاف ۳_۲ گل عراق را شکست بدهیم، اما در نهایت روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم که همان هم برای ما درس داشت.

سرمربی تیم ملی نوجوانان خاطرنشان کرد: پس از بازی دوم تمرینات خود را ادامه دادیم. هرچند به دلیل شرایط پیش آمده، پرواز تیم لغو شد و به ناچار در دوحه ماندیم، اما سعی کردیم از این فضا نیز حداکثر استفاده را ببریم. خوشبختانه بچه‌ها نیز به درک خوبی رسیدند که وقتی چنین فضایی برای ادامه اردو و برگزاری تمرینات باکیفیت فراهم شده، تمرینات کیفی خوبی انجام بدهند. از لحاظ فنی، بدنی و تاکتیکی در این مدت رشد خیلی خوبی نشان دادند.

چمنیان عنوان کرد: همانگونه که انتظار می‌رود بازیکنان نوجوان باید روز به روز رشد و پیشرفت کنند تا بتوانیم هرچه سریع‌تر به هماهنگی خیلی خوبی برسیم. در این مدت فدراسیون هم برای مطلع شدن از شرایط ما و هماهنگی با فدراسیون فوتبال قطر برای ادامه اردویمان، پیگیری‌های زیادی داشته است. از طرفی فدراسیون برای بازگشت تیم به کشورمان، ادامه اردو در ایران و برگزاری اردو در امارات قبل از مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا به میزبانی اردن، پیگیری‌های خود را ادامه داده است.

وی عنوان کرد: برای اردوی امارات یک تا ۲ بازی دوستانه را پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدوارم از این به بعد طبق برنامه پیش برویم تا برای مسابقات مقدماتی آماده‌تر شده و برای کشورمان افتخار کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان با اشاره به برگزاری مسابقات گروه A مقدماتی زیر ۱۷ سال جام ملت‌های آسیا در کشور اردن، توضیح داد: با توجه به اخباری که درخصوص کیفیت زمین برگزاری مسابقات، محل تمرین و فاصله بین هتل تا محل رقابت‌ها به گوش ما رسیده است، امیدواریم تا قبل از شروع مسابقات AFC بتواند با نظارت و دقت بیشتر، تمام برنامه‌های برگزاری بازی‌های این گروه در اردن را بررسی کند. گروه A یکی از گروه‌های سخت این مرحله و پنج تیمی است. 

چمنیان تاکید کرد: تیم‌های باکیفیتی به جز ایران در آن حضور دارند و باید بستری فراهم شود که کیفیت مسابقات در حد و اندازه تیم‌های شرکت کننده و توسعه مدنظر کنفدراسیون و کشور‌ها باشد. فارغ از تمام مشکلات با همه توان خود در مسابقات حاضر می‌شویم، اما بستر مناسب و آماده می‌تواند به کیفیت بالاتر رقابت‌ها کمک کند.

وی درمورد استعدادیابی برای انتخاب نفرات تیم ملی نوجوانان، اظهار داشت: با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتیم به سرعت سعی کردیم در استان‌های مختلف استعدادیابی کرده و بچه‌های مستعد نقاط مختلف کشور را ببینیم. طبیعی است در فاز اول قبل از مسابقات مقدماتی آسیا، باید به همین نفرات موجود که البته کیفیت فوق‌العاده‌ای هم دارند بسنده کنیم تا با آنها در رقابت‌ها حاضر شویم، اما به تمام بازیکنان مستعدی که دیده شدند و حتی نشدند، این نوید را می‌دهیم تا آنها هم با دقت بیشتری دیده شوند. در این زمینه نیز به شدت محتاج دعای خیر مردم و بچه‌های با استعداد هستیم تا با انرژی مثبت فرستادنشان از مرحله مقدماتی عبور کنیم. پس از آن فضا و فرصت خوبی است و نزدیک به پنج ماه تا مسابقات نهایی زمان داریم تا بتوانیم بازیکنان مستعدی که برایشان فرصتی فراهم نشده یا کمتر فرصت داشته‌اند، بار دیگر ارزیابی کنیم. 

سرمربی تیم ملی نوجوانان اضافه کرد: در نهایت امیدوارم پس از صعود از مرحله مقدماتی، با بهترین کیفیت در مرحله نهایی حاضر شویم. همیشه می‌گویم در تیم ملی روی بازیکنان مستعد باز است و تیم ملی جای بهترین‌ها است. هیچ فرقی ندارد از کدام استان و باشگاه باشند. با این وجود به حدی بازیکن مستعد داریم که همگی آنها نیز قطعا در یک تیم نمی‌گنجند.

چمنیان افزود: خوشبختانه نفرات فعلی تیم ملی چه نفراتی که از ابتدا در تیم بودند و چه بازیکنانی که به تازگی به ما اضافه شده‌اند، روند رشد خیلی خوبی داشته و کیفیت‌شان ارتقا پیدا کرده است. این می‌تواند نویدبخش باشد که آینده فوتبال ما در سطح تیم‌های باشگاهی بزرگسالان و ملی متعلق به این بچه‌های با استعداد و باکیفیت باشد. همگی این نفرات به تمام معنا آینده‌دار هستند و امیدوارم هم خودشان قدر فرصت را بدانند و از فضای ایجاد شده برای نشان دادن توانایی‌های خود استفاده کنند و هم تمام باشگاه‌های ما از این سرمایه‌ها حداکثر استفاده را ببرند تا در نهایت تیمی قوی برای کشورمان ساخته شود.

وی در پایان تصریح کرد: باید بار دیگر از همه باشگاه‌هایی که این بازیکنان مستعد را جمع‌آوری و فضای رشدشان را فراهم می‌کنند و از همه مربیان زحمتکش و صادق کل کشور که خالصانه و صمیمانه بار اصلی رشد و توسعه فوتبال و ساختن بازیکنان بر دوش آنها است و یار و یاور تیم ملی هستند، به نمایندگی از کادرفنی تیم ملی تشکر کنم. مربیان باشگاهی و باشگاه‌ها باعث شدند بازیکنان با آسودگی خاطر در تمرینات ما شرکت کرده و به تیم ملی کمک کنند.


12101199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رامین رضاییان بازیکن تیم فوتبال استقلال این روز‌ها کمی پرخاشگر شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» فدراسیون کاراته از دو مربی خود که در درگیری فیزیکی شرکت داشتند دعوت کرد تا جلسه‌ای را در فدراسیون برگزار کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان در حالی امروز به پایان می‌رسد که آخرین نماینده ایران با اشتباه محض داور از دور مسابقات خارج شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» جودوی بانوان ایران در رقابت‌های کاپ آسیا با یک نماینده حضور خواهد داشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» عباس حاج کناری دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان، به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان منصوب شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رسانه‌های ورزشی گرجستان علاوه بر بازتاب پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل چادرملو، از عملکرد «گئورگی گولسیانی» نیز تمجید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس در حالی روز گذشته موفق به شکست چادرملو شد که دروازه بان الجزایری این تیم توانست دروازه خود را بسته نگه دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم ازبکستانی تیم فوتبال پرسپولیس بدون گرفتن ام آر آی از پای مصدومش ایران را ترک کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مبینا فلاح در مسابقات تیراندازی با کمان جام ریاست جمهوری تاجیکستان، با برتری مقابل حریفان خود به فینال راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان به تشریح آخرین وضعیت تیمش در اردوی قطر و آماده‌سازی برای حضور در مسابقات مقدماتی آسیا پرداخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است