اقتصادی 11:43 - 06 مرداد 1403
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: همزمان با افزایش ظرفیت ترمینال و باند‌های فرودگاه در استان‌های کوچک ظرفیت پروازی از ۲۴ پرواز هفتگی به ۱۴۸ پرواز رسید.

۲۱ فرودگاه میزبان پرواز‌های اربعین خواهند بود

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در مراسم بهره برداری از پروژه‌های وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه ساخت ترمینال جدیددر دستور کار شرکت فرودگاه قرار گرفت گفت: دولت سیزدهم فرودگاه ایلام را با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در سال ۱۴۰۰ تحویل گرفت که با همت همکاران و نیرو‌های متخصص این کار با پشتیبانی کامل اجرایی وبه سرانجام رسید.

وی ادامه داد: امروز در ۶ مرداد ماه شاهد بهره برداری از این ترمینال هستیم که  مساحت این فرودگاه به ۵ هزار و ۸۸۷ متر مربع رسیده که یک افزایش دوبرابری داشته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ظرفیت سالن‌های مسافری در این فرودگاه افزایش وبه ۷۰۰ هزار نفر در سال رسیده است و به لحاظ زیرساختی هم این ظرفیت فراهم شده که تعداد پرواز‌های هفتگی از ۲۴ پرواز به ۱۴۸ پرواز برسد که رسیدن به این میزان از پرواز‌ها نیازمند  افزایش ظرفیت ناوگان پروازی است.

او افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین و افزایش تعداد پرواز‌ها و نشست وبرخاست‌ها افزایش ظرفیت سالن‌های  پروازی در این بخش بسیار ضروری بوده که این اقدامات در دستور کار قرار گرفته است و امسال هم ۲۱ فرودگاه کشور آمادگی کامل برای پذیرش پرواز‌های اربعین را خواهند داشت.

خبرنگار: محبوبه کباری


12076910
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» آبفای کشور اعلام کرد: با توجه به روند آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا از شهروندان درخواست می‌شود تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و انشعاب آب منازل خود به کار ببندند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اقتصادی گفت: دولت هدف گذاری کرده که از طریق تراکنش‌های مالی ثروتمندان بتواند تمامی دانه درشت‌های مالیاتی و فرار‌های مالیاتی را شناسایی کند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: مشترکان بسیار پرمصرف باید بهای برق مصرفی خود را به صورت غیریارانه‌ای پرداخت کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت راه‌آهن از کاهش ۵۰درصدی تعرفه حمل‌ بار از بندر امیرآباد به بندرعباس خبر داد و گفت: با ۲۰ میلیون دلار می‌توانیم ۸ واگن خودکشش وارد کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: مراودات تجاری کشورمان با اعضای پیمان شانگهای بیش از ۳۰ میلیارد دلار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: بانک ها از ۱۴۲۰ همتی که باید به بخش مسکن تخصیص می دادند در حدود ۱۷۰ همت تخصیص و پرداخت کردند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: گفت: بخش خصوصی پیشنهاد داده که برای تولید 20 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر از نوع خورشیدی، پیشگام شود و در رفع ناترازی انرژی در کشور، دولت را یاری کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کاهش حجم بار ترافیکی و رفع گلوگاه‌ها در کشور نیازمند تکمیل شبکه آزادراهی کشور و همکاری بیشتر بخش خصوصی در این حوزه است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: سامانه خودنویس توانست با راه اندازی ثبت قرارداد‌های خریدوفروش و اجاره مسکن تمامی حق الزحمه‌های نجومی را به صفر برساند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام مسئولان ترانزیتی کشور تکمیل کریدور میانی و راه آهن چابهار زمینه ساز افزایش میزان ترانزیت و تبادل کالا می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است